کد خبر: ۳۲۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 01 November 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید مدیریت شهری از فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در مرکز استان البرز، بیشترین حمایت را داشته باشد.

سعید فیروزگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از پایگاه‌های مردمی اصلی در جوامع اسلامی، مساجد هستند که در طول تاریخ نقشی ارزشمند در رشد و توسعه جوامع اسلامی و سعادت و تعالی امت اسلام داشته‌اند.

وی افزود: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که کشورهای زورگوی غربی بیشترین تهدیدها و بیشترین توطئه‌ها را برای منحرف کردن ذهن جوانان ساکن ممالک اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا می‌کنند.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: غربی‌ها به خوبی می‌دانند تا زمانی که یک امت اسلام در دامان دین تربیت شده باشند، نمی‌توانند به آنها آسیبی وارد کرده و به همین دلیل به دنبال اجرای توطئه‌ها و شبیخون فرهنگی هستند.

فیروزگاه گفت: اگر در این شرایط ما غفلت کرده و اقدامی در جهت خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمنان نداشته باشیم، در آینده نزدیک آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شده و نسل جوان ما با آرمان‌های اسلام و انقلاب و شهدا بیگانه می‌شوند.

وی بیان داشت: در طول تاریخ این مساجد و علمای دینی و طلاب حاضر در مسجدها بودند که با جذب نسل جوان، آنها را تربیت و آماده مقابله با زورگویی دشمنان کرده‌اند.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری افزود: بنابراین باید طرح‌هایی در جهت تقویت مساجد و به ویژه کانون‌های فرهنگی مساجد انجام شود، تا آنها در اجرای برنامه‌ها و اهدافی که دارند، موفق باشند.

فیروزگاه ادامه داد: این مسؤولیتی خطیر و بزرگ برای هر یک از مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و نمی‌توان گفت که در این حوزه تنها امور مساجد و یا سازمان تبلیغات اسلامی نقش داشته و دیگر دستگاه‌ها و نهادها مسؤولیتی ندارند.

وی اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری نقش مهمی در این حوزه دارد و باید از فعالیت‌های فرهنگی – ارزشی مساجد به ویژه کانون‌های فرهنگی مساجد حمایت ویژه‌ای صورت گیرد.

فیروزگاه در پایان تصریح کرد: خوشبختانه در دوره چهارم شورای شهر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و شاهد حمایت از کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان کرج از سوی شورا و معاونت فرهنگی شهرداری بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار