کد خبر: ۳۲۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 01 November 2016


مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز گفت: روز چهارشنبه آسمان این استان بارانی است.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی، طی روزهای اخیر شاهد ورود سامانه بارشی از غرب به کشور بودیم که این سامانه امروز سواحل دریای خزر و حاشیه‌های البرز شمالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: بنابراین انتظار داریم که از بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابرها در استان استان البرز و افزایش شدت وزش باد باشیم و تحقق این امر نشان دهنده تاثیرگذاری سامانه بارشی فوق بر آب و هوای استان البرز است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: کارشناسان ما پیش‌بینی کرده‌اند که طی روز چهارشنبه آسمان استان البرز ابری، همراه با بارش باران به ویژه در ارتفاعات، رعد و برق و افزایش شدت وزش باد خواهد بود.

رحمانیان گفت: از سوی دیگر از روز چهارشنبه شاهد روند کاهشی دمای هوای استان البرز هستیم، به نحوی که دمای هوای شهرستان کرج که در روز دوشنبه 24 درجه بالای صفر گزارش شد، با سه‌ درجه کاهش به حدود 21 درجه بالای صفر می‌رسد.

وی بیان داشت: کاهش دمای هوا تا پایان هفته و به ویژه در روز پنجشنبه ادامه دارد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: آسمان استان البرز طی روزهای جمعه و شنبه شرایط پایداری را تجربه خواهد کرد، اما از روز یکشنبه به بعد سامانه بارشی جدیدی، آب و هوای این استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط جوی دیگر شهرستان‌های استان البرز طی بیست و چهار ساعت گذشته پرداخت و گفت: در این مدت فردیس با ثبت حداقل 13 و حداکثر 25 درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر طالقان با حداقل 6 و حداکثر 19 درجه خنک‌ترین شهرستان استان البرز لقب گرفت.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پایان تصریح کرد: این در حالی است که دیزین طی بیست و چهار ساعت گذشته حداقل دمای سه درجه و حداکثر 11 درجه را تجربه کرده و نشان می‌دهد که خنک‌ترین منطقه استان البرز همچنان دیزین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار