کد خبر: ۳۲۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 01 November 2016


معاون وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توجه به رفع مشکلات کشاورزان تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به کشاورزی مطلوب و رونق آن انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسکندر زند ظهر امروز در حاشیه گردهمایی برنامه‌ریزی تحقیقاتی موسسه تحقیقات علوم باغبانی که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: ما در کشور دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی هستیم که با رفع مشکلات کشاورزی می‌توانیم در این صنعت به موفقیت‌های بسیار بالایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه 6 کار اصلی در سازمان تحقیقات مورد اهتمام مدیران در این سازمان است افزود: تحقیق کاربردی، آموزش بهره‌برداران، ترویج کشاورزی، تولید و ارتقای بهره‌وری، مدیریت و حفاظت از ذخایر ژنتیک از مهمترین مسائلی است که مورد توجه است.

زند تأکید کرد: باید در حوزه کشاورزی به یک اثربخشی قابل قبولی دست پیدا کنیم و از ثروت کشاورزی در راستای توسعه این صنعت و رسیدن به اقتصاد مقاومتی بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی به علوم مختلف دست پیدا کنیم می توانیم بسیاری از مشکلات را در حوزه کشاورزی از بین ببریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: البته انجام تحقیقات در کشاورزی باید اثربخش بوده و به نفع کشاورز، ‌مردم و جامعه باشد.

زند در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سازمان تحقیقات گلوگاه‌هایی وجود دارد، ‌افزود: در این راستا با برنامه‌ریزی‌ها در صدد پایش این گلوگاه‌ها هستیم که یکی از مهمترین آنها تبیین استراتژی‌ها و آینده‌نگری است.

وی در ادامه سخنان خود به اهداف توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: یکی از این اهداف بهبود وضعیت معیشت کشاورزان است.

رئیس سازمان تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی معرفی ارقام جدید باغی و به زراعی و کاهش تبعات زیست محیطی را از دیگر اقدامات و برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

زند افزود: این طرح‌ها از طریق افزایش کارآیی مصرف آب، کاهش گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از جنگل‌زدایی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره در سازمان تحقیقات سالانه 150 دستاورد قابل ترویج داریم، تصریح کرد: دراین راستا همچنین حدود 30 دستاورد قابل تجاری‌سازی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار