در آستانه سفر رئیس جمهور به استان البرز انتظار می‌رفت که استانداری البرز تلاش بیشتری در جهت وحدت و اتحاد مردم استان البرز انجام دهد که متاسفانه تا این لحظه این مهم محقق نشده است.
کد خبر: ۳۲۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 02 November 2016
استان البرز دارای بیشترین میزان مهاجرپذیری در کشور پس از پایتخت است.

بر اساس گزارش‌های رسمی نرخ رشد جمعیت در کشور حدود یک و نیم درصد است، اما این میزان در استان البرز از سه درصد فراتر رفته است.

یکی از دلایل اصلی رشد جمعیت در استان البرز، به طور قطع مهاجرپذیری بوده و در حال حاضر اقوام و فرهنگ‌های مختلف در این استان ساکن هستند.

به همین دلیل است که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی از کرج به عنوان ایران کوچک یاد فرموده‌اند.

یکی از مهمترین وظایف مسؤولان ارشد استان البرز این است که میان فرهنگ‌ها و اقوام مختلف، وحدت و هم‌دلی و همراهی را نهادینه کنند.

این روزها استان البرز و به ویژه شهرستان کرج، آماده میزبانی از رئیس جمهوری است.

حسن روحانی از ابتدای زمان تصدی مسؤولیت ریاست هیأت دولت به البرز سفر نکرده و به طور قطع فرصت مناسبی برای بیان مشکلات، ضعف‌ها، نواقص،‌ کاستی‌ها و طرح توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها برای مدیران البرز در سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به البرز فراهم می‌شود.

از سوی دیگر می‌توان از سفر رئیس جمهور به البرز برای تقویت بیشتر همراهی و همدلی میان اقوام و فرهنگ‌های مختلف ساکن استان البرز استفاده کرد و حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی پیشنهاد استفاده از لباس‌های سنتی اقوام مختلف در مراسم استقبال از حسن روحانی را مطرح کرده‌اند.

در این میان نقش و اثرگذاری مدیریت ارشد استانداری البرز بسیار حائز اهمیت است و اگر خط‌کشی‌های سیاسی و جناحی را اولویت کار قرار داده و بخواهند سفر رئیس جمهور و هیأت دولت را به این مسائل گره بزنند، در رسیدن به اهداف کلان‌تر موفق نخواهند بود.

برای دست‌یابی به این هدف، رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کرد و ضمن اطلاع‌رسانی لازم به مردم برای حضور در مراسم استقبال، منافع و دستاورد چنین سفرهایی برای استان‌ها را در نزد افکار عمومی تشریح کنند.

با این وجود شاهد هستیم که استانداری البرز خط‌کش جناحی خود را در بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌ای البرز بلند کرده و با قلم قرمز، بر نام رسانه‌های منتقد خط کشیده است.

عدم دعوت از رسانه‌های تاثیرگذار و جریان‌سازی چون خبرگزاری فارس در مراسم‌های مربوط به سفر رئیس جمهور از سوی استانداری البرز چندان جدید و حتی عجیب نیست، چرا که روابط عمومی استانداری ماه‌ها است از دعوت خبرنگاران این خبرگزاری به جلسات خودداری می‌کند.

اما انتظار این بود که با توجه به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان البرز، روابط عمومی استانداری برای چند هفته کوتاه، این سیاست‌های جناحی را کنار گذاشته و به دنبال وحدت‌آفرینی و هم‌گرایی بیشتر در استان باشد.

به طور قطع این مرزبندی‌های کاذب از سوی روابط عمومی مشخص نشده و مدیریت ارشد استان به ویژه شخص استاندار در آن نقش و سهم ویژه‌ای دارند، لذا از سر دلسوزی و خیرخواهی باید گفت که "آقای استاندار با این شیوه‌ها وحدت در البرز تقویت نمی‌شود."

یادداشت از مریم ابراهمیان سرپرست خبرگزاری فارس در استان البرز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار