رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ساوجبلاغ:
رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ساوجبلاغ گفت: کتابخانه‌های سیار در هفت نقطه شهرستان ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 19 November 2016
به گزارش تابناک البرز محمد حسینی در کرج اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتابخوانی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در این شهرستان انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به توسعه و پییشرفت مطالعه است،‌ لذا باید این مهم را بیش از پیش در بین خانواده‌ها نهادینه کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اقدامات برای توسعه فرهنگ مطالعه راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار به منظور دسترسی آسان متقاضیان به کتاب، خاطرنشان کرد: در این راستا و با تمهیدات اندیشیده شده در هفت نقطه از شهرستان کتابخانه‌های سیار ایجاد می‌شود.
 
حسینی در ادامه با بیان اینکه باید آحاد مردم را ترغیب و تشویق به مطالعه کرد افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که خانواده‌ها در سبد کالاهای خود خرید کتاب را نیز قرار دهند تا فرهنگ کتابخوانی در بین اعضای خانواده نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون فضاهای کتابخانه ای در این شهرستان با استانداردها فاصله دارد گفت: باید فضاهایی را ایجاد کنیم تا بتوانیم بسترهای لازم را برای مطالعه برای مردم ایجاد کنیم.

حسینی استفاده از ظرفیت‌های خیران در ساخت کتابخانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: منابع دولت برای ساخت کتابخانه‌ها و رساندن فضاهای این مهم به استانداردها محدود است لذا استفاده از توان خیران در این مسیر امری مهم تلقی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جذب نیم درصد از عوارض مربوط به تخصیص شهرداری‌های شهرستان به امور کتابخانه‌ها افزود: از شهرداران می‌خواهیم که این عوارض را پرداخت کنند تا بتوانیم بر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای بیفزاییم.

رئیس اداره کتابخانه‌های ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در کتابخانه‌های شهرستان 200 هزار کتاب موجود است،‌ تأکید کرد: فضاها و منابع کتابخانه‌های این شهرستان باید توسعه یابد.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار