وقتی رئیس جمهور پیشین نقض قانون می کند
یکی از شخصیت های پر حاشیه سال های گذشته، رئیس جمهوری بود که مخالفان جدی به خود دیده است. فردی که با اقدامات ضربتی ،بارها در دولت خود قانون را نقض کرد اما گویا حتی در دوره های اخیر این دست رفتار همچنان ادامه دارد...
کد خبر: ۳۳۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 24 November 2016
به گزارش تابناک البرز :یکی از شخصیت های پر حاشیه سال های گذشته رئیس جمهوری بود که مخالفان جدی به خود دیده است. فردی که با اقدامات ضربتی بارها در دولت خود قانون را نقض و از زیر بار مسائل چالشی با طرح حاشیه ای جدید فرار می کرد. 

گمانه زنی های انتخاباتی
با گذشت چهار سال از روی کار آمدن دولت امید، محمود احمدی به شخصیت دوری از سیاست بدل شده است؛ در این میان هر کس درگیر فضای کاری خود و طرح چالش های جدید با دولت اخیر است و کمتر از احمدی نژاد سخن به میان می آید؛ اما همیشه دولت های گذشته تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند دوباره به کرسی قدرت بازگردند. دولت بهار هم از این قاعده مستثنی نیست و گاهی رسانه های مختلف از برخی فعالیت های وی خبر می آورند. 
مهم ترین اقدام وی را شاید بتوان از سخنرانی اش در جیرفت نام برد که حاکی از حضور طرفدارانش برای ترغیب ورود مجددش به سیاست است. پس از آن که حضورش برای کاندیداتوری ریاست جمهوری پیش رو نقش پر رنگ تری به خود گرفت صاحب نظران و منتقدان بسیاری دست به تحلیل های جسته و گریخته زدند. وی که در بحبوحه امکان لغو یارانه ها سخن از یارانه ای با مبلغ چندین برابر بیشتر آورد حاکی از اقبال گسترده ی طرفداران اصلی وی یا همان قشر پایین و متوسط جامعه داشت. حضور وی همچنان در ماه های گذشته جدی تر می شد و تا حدی که سعید لیلاز، تحلیلگر سیاسی و مشاور اسبق رئیس جمهور اصلاحات در مصاحبه ای  در این ارتباط گفته که: « تندروها احمدی نژاد را به عنوان تنها کسی می شناسند که می تواند در برابر اصلاح طلبان و نامزدهایشان بایستد. فعالیت او بسیار بیشتر شده و باعث ایجاد نگرانی هایی در بخش های متعددی در ایران شده است».  اما روزهای کمی از این گمانه زنی ها نمی گذشت که با تدبیر مقام معظم رهبری همه این حواشی خاتمه یافت.

آقای احمدی نژاد... سخنرانی ممنوع!
همچنان که فعالیت های انتخاباتی احمدی نژاد نقش پر رنگی به خود می گرفت و فکر بسیاری را به خود مشغول کرده بود زودهنگام پایان یافت و محمود احمدی نژاد از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انصراف داد. دیگر گمانه زنی های بسیاری از نخبگان سیاسی رنگ باخت و بسیاری از متخصصان به پایان دوره احمدی نژاد اشاره داشتند. اما روزهای زیادی از این بحث ها نگذشته بود که فعالیت های محمود احمدی نژاد در لباسی دیگر خود نمایی کرد و باز هم حضور وی حاشیه های بسیاری همراه شد به گونه ای که دوباره به سر تیتر اخبار سیاسی بازگشت. 
ماجرا از این قرار بود که طبق گفته های یکی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز،  محمود احمدی‌نژاد بدون هیچگونه هماهنگی قبلی با مسئولان دانشگاه چمران و مسئول باغ معین، وارد محوطه باغ معین شد. در ابتدا دلیل اقدام وی در این ساعت از روز معلوم نبود اما بعد از آن مشخص شد که محمود احمدی‌نژاد ، رئیس جمهور سابق کشورمان، بدون هماهنگی قبلی به سالن کنفرانس باغ معین رفته و محافظان وی با ماموران حراست باغ و نمایندگان مسوول آن درگیر شدند. بر اساس گفته ها ظاهرا علیرضا عالی‌پور (معاون سابق شهرداری اهواز) رییس‌جمهور پیشین را در این حضور همراهی کرده‌ است.
بر اساس اطلاعات دریافتی، با دخالت مسئول باغ معین و حمایت ناجا، به دلیل اینکه مجوزی برای سخنرانی احمدی‌نژاد صادر نشده بود، به وی اعلام شد که حق سخنرانی ندارد به همین دلیل وی در محوطه باغ مشغول سلفی انداختن با مردم شد.

بازگشت احمدی نژادیها
احمدی نژاد فردی است که همیشه با رفتارهای خاص، خود را به سر تیتر اخبار بازگردانده و نیت هایش را در قالب های متفاوت عملی ساخته است.. وی نقض قانون را میانبری می بیند که او را هر چه سریع تر به مقصد می رساند . ااحمدی نژاد که به نظر بسیاری از صاحبنظران تا چندین سال به دلیل اتهامات بسیاری در زمینه مالی و سیاسی خانه نشین بوده، حال با اقدامات عجیب و البته مختص خود قصد بازگشت به قدرت گذشته را دارد. رفتارهای نه چندان حساب شده ای که تمسخر رسانه ای در بر داشته اما این رفتارها تنها به تمسخر خلاصه نمی شود بلکه نگرانی از بازگشت افراد تحت نفوذش را برای مخالفان تداعی می کند. 
همه تحلیلگران از بیرون رفتن احمدی نژاد از عرصه انتخاباتی پس از داستان نهی رهبری حکایت کردند تا با قطعی شدن عدم ورودش به  این عرصه ، سایه اش از سر مخالفان کم شود اما وی باز هم نتوانست دوام بیاورد و با سورپرایز کردن محیط دانشگاهی آن هم در اهواز، اقدام به سخنرانی غیر قانونی کند. اما سوال همگان این است که حال که داستان عدم ورود وی به انتخابات قطعی شده است احمدی نژاد قصد دارد چه کسی از نزدیکان خود را بر سریر قدرت بنشاند!  شایعات خبر از حضور سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت بهار به عنوان  جدی ترین اصولگرای نزدیک به احمدی نژاد دارد؛  فردی که در انتخابات گذشته تنها به رای چهار میلیون از مردم اکتفا کرده و نتوانست در انتخابات ریاست جمهوری دهم به طور جدی ورود پیدا کند. 
از تاکید بر افراد مورد وثوق که بگذریم تبلیغات زیر پوستی احمدی نژاد که هیچ کس جز تیم نزدیک وی از معنای آن سر در نمی آورد، آغاز شده و نگرانی منتقدان بر این است که او تبحر بسیاری بر بهم زدن معادلات انتخاباتی دارد که به یکباره با ادامه ی رفتارهای حاشیه ای خواب را بر رقیبان خود حرام می کند! اما حال باید ببینیم احمدی نژاد در این روزگار به مهره های گذشته خود اکتفا می کند و یا برگ های دیگری برای ورود دوباره خود به انتخابات نمایش می دهد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار