بنا به ادعای رقیبان انتخاباتی
پس از اعلام نتایج انتخاباتی آمریکا به نفع نامزد جمهوری خواه، عده ی زیادی از مردم انتخابات الکترال را زیر سوال بردند و برخی دیگر در تجمعی خیابانی اقدام به شورش کردند. این در حالی است که برخی نمایندگان ادعای تقلب در شمارش ارا را دارند.
کد خبر: ۳۳۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 28 November 2016
















به گزارش تابناک البرز؛ پس از اعلام نتایج انتخاباتی آمریکا به نفع نامزد جمهوری خواه، عده ی زیادی از مردم انتخابات الکترال را زیر سوال بردند و برخی دیگر در تجمعی خیابانی اقدام به شورش کردند. 

تکلیف نامعلوم انتخابات آمریکا
انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده آمريکا سپري شده است، هنوز تکليف آراي کلينتون و ترامپ در برخي حوزه هاي راي گيري مشخص نيست!  به عنوان مثال هنوز نتايج نهايي ایالت ميشيگان اعلام نشده است! به راستي مقامات پرادعاي آمريکايي چگونه مي‌توانند ساختار انتخاباتي خود را توجيه کنند؟!با وجود گذشت 18 روز از برگزاري انتخابات هشتم نوامبر، هنوز پرونده انتخابات بسته نشده است. نکته قابل تامل اينکه حتي پس از اعلام آراي نهايي، اين آرا بايد به تاييد نمايندگان الکترال برسد، جايي که نمايندگان الکترال مي توانند آرايي مغاير با انتخاب شهروندان آمريکايي را اعلام کنند!

جنجال در انتخابات
همزمان با ارایه درخواست بازشماری آرای برخی ایالت ها ، گمانه زنی درباره احتمال هک شدن سامانه رایانه ای سیستم انتخاباتی آمریکا در انتخابات اخیر بالا گرفته است و این در حالی است که روز جمعه مقامات کاخ سفید به مردم این کشور و هواداران هیلاری کلینتون اطمینان خاطر دادند به رغم تحرکات دولت روسیه در هفته های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، در روز انتخابات هیچ حمله سایبری و هک سیستمی علیه رایانه های انتخاباتی آمریکا صورت نگرفته و نتایج اعلام شده صحیح است.
جنجال بر سر انتخابات هشتم نوامبر همچنان ادامه دارد. جيل اشتاين نامزد حزب سبز در انتخابات اخير رياست جمهوري آمريكا براي اعتراض به نتايج انتخابات اين کشور و بازشماري آرا در چند ايالت آماده شده است. صفحه اينترنتي تجميع کمک هاي مالي در پايگاه کمپين اشتاين که روز چهارشنبه راه اندازي شده است تا صبح پنج شنبه دو ميليون و 646 هزار دلار مساعدت جلب کرده و هدف آن تجميع 4/5 ميليون دلار است. کمپين جيل اشتاين اکنون مبلغ کافي را براي بازشماري آرا در ايالت ويسکانسن پيش از سر رسيدن موعد نهايي اين اقدام در روز جمعه دارد و تلاش مي کند پول کافي را براي بازشماري آرا در دو ايالت پنسيلوانيا و ميشيگان نيز فراهم کند.

بر اساس قوانین آمریکا اگر نامزدی درخواست بازشماری آرای یک ایالت را بدهد باید به میزان هزینه های بازشماری، منابع مالی تامین کند تا در صورت عدم تغییر نتیجه در صورت بازشماری، همه هزینه ها از طریق نامز مدعی تامین شده باشد.
حزب سبز امیدوار است آرای سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا مورد بازشماری قرار گیرند. همه آرای الکترال این سه ایالت که در دهه های گذشته غالبا  به حزب دموکرات رای می دادند در انتخابات اخیر آمریکا با فاصله ای اندک به دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوی خواه تعلق گرفت و او توانست با اختلاف اندکی بیش از 60 رای الکترال بر خلاف پیش بینی ها رقیب پرنفوذ دموکرات خود را شکست دهد.

این یک حقه است
پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر در آمریکا، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال وقوع تقلب در شمارش آرای برخی از ایالات مطرح شد. ترامپ توانست با کسب ۳۰۶ الکترال کالج سایر رقبایش از جمله هیلاری کلینتون دموکرات را شکست دهد. 

حال درخواست بازشماری در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا از سوی جیل استین، نامزد حزب سبز ارائه شده است و تغییر احتمالی در نتایج، برنده انتخابات را هم تغییر می‌دهد.
رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نسبت به  بازشماری آرا واکنش شدید نشان داد و بازشماری این آرا را در ایالات جنجالی را "نقشه و حقه" خواند و تاکید کرد، پیروزی او در انتخابات باید مورد احترام قرار بگیرد نه اینکه آن را "به چالش بکشند و یا سوء استفاده" کنند.
در عین حال، تیم انتقال قدرت ترامپ با انتشار بیانیه ای اقدام جیل استاین برای بازشماری آرا را محکوم و با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی اظهار کرد: «او به دنبال پر کردن جیب خودش است. انتخابات تمام شده است و مردم رأی خود را اعلام کرده اند»

کلینتون؛ تقلب در آرا! 
کمپین هیلاری کلینتون نیز اعلام کرد از بازشماری آرای انتخاباتی در ایالت ویسکانسین حمایت خواهد کرد. همچنین به نوشته سایت شبکه سی‌ان‌ان، کلینتون اعلام کرده است که در تلاش استین برای بازشماری مشارکت می‌کند و این به معنای پذیرش تقلب در انتخابات آمریکا از سوی دو نامزد انتخاباتی است! 

نتایج انتخابات تغییر نخواهد کرد
با وجود تلاش های نامزد حزب سبز آمریکا، کارشناسان معتقدند احتمال تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری بسیار بعید است. به نظر کارشناسان پ، شمارش مجدد آرای انتخابات وقت گیر و هزینه‌بر است. همچنین احتمال تغییر نتیجه اندک است؛ مگر اینکه وجود تقلب گسترده در انتخابات اثبات شود که کارشناسان آن را امری بعید می دانند. 

پذیرش تقلب در انتخابات!
شمارش آرا همیشه با جنجال های زیادی رو به رو بوده است و این جنجال ها عموما در کشورهای توسعه نیافته به دلیل سیستم های قدیمی انتخاباتی صورت می گیرد اما این در صورتی است که نامزدهای انتخاباتی آمریکا نیز به وجود تقلب در کشور مدعی آزادی باور دارند و یا نمی خواهند شکست را بپذیرند؟

برچسب ها: انتخابات ، امریکا ، تقلب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار