جلسات هفتگی این کانون با استقبال بی نظیر مردم و جوانان روبرو می شد به طوری که در جلسات هفتگی این کانون بیش از هفت هزار نفر از مردم و عمدتا جوانان و نوجوانان شرکت می کردند.این کانون به دلیل نفوذ برنامه های فرهنگی و مذهبی در بین مردم و جوانان شهر شیراز، در 24 فروردین ماه 87 با یک حادثه بمب گذاری روبرو شد.
کد خبر: ۳۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 11 May 2015
این کانون به دلیل نفوذ برنامه های فرهنگی و مذهبی در بین مردم و جوانان شهر شیراز، در 24 فروردین ماه 87 با یک حادثه بمب گذاری روبرو شد که در این حادثه که در بین مراسم معنوی این کانون برگزار شد، 14 نفر از جوانان و نوجوانان عضو این کانون به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

در متن اطلاعیه کانون رهپویان وصال آمده است:ازآنجا که قبلا اعلام کرده بودیم پیرامون امر تولیت حسینیه تابع نظر شرعی و قانونی اداره اوقاف هستیم و اداره اوقاف هم حکم تولیت را موروثی اعلام کرده است، بدینوسیله پایان تشکیل جلسات کانون را در محل حسینیه سیدالشهداء اعلام می داریم و توجه به نکات زیر را ضروری می دانیم:

1- از همه عزیزان تقاضا داریم از هرگونه برخورد احساسی اجتناب فرمایند. هرگونه بحث و دلخوری در مورد مکانی که متعلق به امام حسین (ع) است را خارج از آموزه هایی می دانیم که در این مدت با هم آموخته ایم.

2- پیگیری های مستمر همه دلسوزان را برای تهیه امکانات جدید خواستاریم.

3- پیگیری هزینه های مالی که به نام کانون فرهنگی رهپویان وصال در این مکان شده است را حق شرعی و حقوقی خود می دانیم.

4- بعد ازهفده سال هزینه جوانی و امکاناتی،رسیدن حسینیه درجایگاه یک برند ملی را تجربه ای می دانیم برای سایرمجموعه های فرهنگی که در زمین خود بازی کنند و طبیعتا حق کانون است که از این به بعد در زمین خود بازی کند.

5- امیدواریم همه اماکنی که در کشور متعلق به امور فرهنگی است، با دلسوزی و تخصص به بهترین وجه در جهت اهداف معنوی برگزار شود.

6- در صورت بازگشایی مجدد جلسات کانون در شیراز یا شهرهای دیگر، مراتب از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده خدا
|
Netherlands
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
طبق آمار استان فارس و شیراز یک استان جرم خیز و از لحااظ فساد یکی از پر فساد ترین شهر ها می باشد و هزینه خاصی باید برای امر فرهنگ در این استان بشه . اما جالبه روز به روز بد تر میشه و وزیر فرهنگ هم فقط فرهنگ رو در گروه های موسیقی و تاتر و این ها می بینه و اصلا به فکر این مجموعه عظیم فرهنگی در یکی از پر فساد ترین شهر های ایران نیست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار