با تائيد خبر اعدام بابك زنجاني عنوان شد
غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور گفت که حکم اعدام بابک زنجانی توسط دیوان عالی کشور تایید شده است. در پس اعلان اين خبر زمزمه هاي مختلفي در ميان مردم به راه افتاد. آيا اعدام بابك زنجاني آخرين راه براي مقابله با فساد اقتصادي است؟
کد خبر: ۳۳۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 05 December 2016
















به گرازش تابناك البرز؛ غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور گفت که حکم اعدام بابک زنجانی توسط دیوان عالی کشور تایید شده است. در پس اعلان اين خبر زمزمه هاي مختلفي در ميان مردم به راه افتاد. آيا اعدام بابك زنجاني آخرين راه براي مقابله با فساد اقتصادي است؟

اعتراض هاي هشتكي
در حاشیه تایید حکم اعدام بابک زنجانی هشتگی در شبكه های اجتماعی با عنوان «پول کجاست؟» به راه افتاد. اين منتقدان در اعتراض به اینکه اعدام، نه پول ها را بر می گرداند و نه مسببان اقدامات او را مشخص می کند! فعاليت هاي مجازي خود را آغاز كرده اند. اين اعتراض ها چنان قوت گرفته است كه بعيد به نظر مي رسد به راحتي بتوان حكم اعدام بابك زنجاني را به اجرا درآورد.

شايد جرقه ي اين نوع اعتراض را در سخنراني رئيس جمهور ايران بتوان دريافت! رئیس جمهور كنوني ايران، دکتر حسن روحانی در گذشته در اين خصوص گفته است كه« از فضای تحریم یک فرد(بابک زنجانی)توانست دو میلیارد دلار پول نفت و غیر نفت را تصاحب کند.چه کسانی از او(بابک زنجانی) حمایت کردند؟پول ها کجاست؟اعدام او چه فایده ای دارد؟»

ب.ز كيست؟

ب.ز يا بابك زنجاني، یکی از کسانی است که توانسته بود با کاسبی از تحریم ها مقادیر زیادی ارز را از ایران خارج کند. با لغو تحریم ها، انتظار می رفت تا اموال او نیز مانند سایر پول های بلوکه شده به خزانه بیت المال بازگردد. اما این درحالیست که روایت های متفاوتی از اموال خارجی زنجانی وجود دارد. از خرداد سال جاري، پرونده وي برای رسیدگی به دیوان عالی فرستاده شده بود. اتهام اصلی زنجانی این است که در زمان تحریم‌های وضع شده علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای بیش از دو میلیارد دلار نفت ایران را فروخته اما پول آن را به دولت برنگردانده است. دادگاه زنجانی چند بار به او مهلت داد تا این پول برگرداند اما وکیلان او وجود تحریم‌ها را مانع از این کار دانستند.

فروش محموله هاي نفتي در اوج تحريم يكي از مهمترين اقداماتي بود كه بابك زنجاني انجام داد. نكته اينجاست كه هنوز مشخص نيست بخشي از پول نفتي كه زنجاني فروخته شده به كجا رفته و دست چه كسي است و اينكه آيا اصولا اين پول به ايران برگشته يا خير.

پول هاي نفتي كجاست؟

در گذشته و قبل از انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز مصطفي كواكبيان در پيش كنگره حزب مردم سالاري ادعا كرده بود كه خدا كند پول هاي بابك زنجاني از ستادهاي انتخاباتي عده اي سر در نياورد.
در خصوص اعدام بابك زنجاني اعتراض هاي بسياري به راه افتاده است و علامت سوال هاي بسياري در اين باب مطرح شده است كه آيا اين مجازات مي تواند پول هاي برده شده را به بيت المال برگرداند؟ آيا افراد مي توانند به راحتي با حمايت عده اي اقدامات خلاف قانون انجام دهند و در گام بعدي از زير بار آن با مقصر دانستن يك نفر از مهلكه جان سالم به در برد؟ چگونه مي توان از بروز بابك زنجاني ها جلوگيري به عمل آورد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار