در پي سانحه تيراندازي در شرق تهران
حمل سلاح گرم در كشور ما داراي ممنوعيت است و استفاده كنندگان از اين سلاح ها با مجازات رو به رو خواهند شد. اين در صورتي است كه در روزهاي گذشته فردي در شرق تهران بزرگ، اقدام به تيراندازي كرده كه موجب زخمي شدن فرد خاطي شده است.
کد خبر: ۳۳۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 05 December 2016


















به گزارش تابناك البرز؛حمل سلاح گرم در كشور ما داراي ممنوعيت است و استفاده كنندگان از اين سلاح ها با مجازات رو به رو خواهند شد. اين در صورتي است كه در روزهاي گذشته فردي در شرق تهران بزرگ، اقدام به تيراندازي كرده كه موجب زخمي شدن فرد خاطي شده است.

تير اندازي در بيخ گوش ما
تیراندازی به یک کلوپ شبانه، در يك مدرسه و يا در خيابان! همه ي اينها اخبار اين روزهاي امريكا است كه به دليل آزادي حمل اسلحه سوانح غم انگيزي را رقم ميزند. در گذشته رسانه هاي داخلي از وجود بي امني در آمريكا به دليل آزادي سلاح خبر مي دادند.  اما در كمال ناباوري مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ  از تير اندازي در خياباني در پايتخت خبر داد. گرچه اعلام شد كه ضارب این حادثه که از افراد سابقه دار است شناسایی شده و تحت تعقیب پلیس قرار دارد اما وجود اسلحه در منزل افراد و استفاده از آن در ملا عام رخدادي است كه در صورت عدم ممانعت فجايع گران باري را در آينده در پي خواهد داشت.

قانون حمل سلاح در ايران
قانون اسلامي ما استفاده و حمل سلاح گرم را ممنوع اعلام كرده است. طبق ماده 7 هر کس به طور غیرمجاز سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری یا قطعات موثر یا مهمات آنها را خریداری، نگهداری یا حمل نماید یا با آنها معامله دیگری انجام دهد به حبس تعزیری از 91 روز تا 10 سال محکوم می‌شود. همچنين مجازات نگهداری، حمل و خریداری سلاح سرد جنگی، سلاح شکاری یا مهمات آن حبس از 91 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی از 10 میلیون تا 20 میلیون ریال است. و مجازات نگهداری، حمل و خریداری سلاح گرم سبک غیرخودکار، قطعات موثر یا مهمات آن حبس از 6 ماه تا دو سال یا جزای نقدی از 20 میلیون تا 80 میلیون ریال است.
با توجه به اينكه قوانين كشور ما افراد را از داشتن اين سلاح ها منع كرده است اما افراد از اين گونه سلاح ها در منزل و يا در دعواها و اختلافات خود استفاده مي كنند.

ماجراي تيراندازي در تهران بزرگ
ماجرا از اين قرار بود كه فردي به يكي از بيمارستان هاي شرق تهران برده شد كه گويا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. براساس گزارش پلیس تهران بزرگ، ضارب که از افراد بزهکار و سابقه دار است، پس از وقوع حادثه از محل متواری شده که پلیس نامبرده را برای دستگیری تحت تعقیب قرار داشته است.

تمهيدات آينده...
اين رويداد شايد در زمره اتفاقات نادر در شهر تهران محسوب شود اما در صورتي كه متوليان امر با در نظر گرفتن تمهيدات لازم از وقوع چنين حوادثي پيشگيري به عمل نياورند اين اقدام در سطح بزرگ تر روي خواهد داد. بر اين اساس لازم است تا با كنترل بيشتر در اين زمينه مجوزهاي ارائه شده به اسلحه هاي شكاري نيز مورد تجديد نظر قرار گيرد. در كشور ما به دليل ممنوعيت حمل سلاح گرم، برخي با داشتن مجوزهاي لازم اقدام به شكار در طبيعت مي كنند و اين سلاح شكاري را در منزل خود نگهداري مي كنند. از اين اسلحه نيز مي توان در زمينه هاي ايجاد جرم استفاده كرد و پليس انتظامي ضمن پيشگيري بايد نوع اسلحه استفاده شده در حادثه مورد نظر را بررسي كرده و تمهيدات لازم را بينديشد. 

برچسب ها: سلاح ، حمل ، تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار