قطع يارانه و تشويش هاي هميشگي
این روزها دریافت یا قطع یارانه به موضوع داغ محافل خانوادگی و اجتماعی تبدیل شده است. این موضوع برای برخی سرپرست‌های خانواده‌های ایرانی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند میزان دخل و خرج خانواده را تعییر دهد.
کد خبر: ۳۴۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 08 December 2016
به گزارش تابناک البزر؛ این روزها دریافت یا قطع یارانه به موضوع داغ محافل خانوادگی و اجتماعی تبدیل شده است. این موضوع برای برخی سرپرست‌های خانواده‌های ایرانی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند میزان دخل و خرج خانواده را تعییر دهد.  برخي گزارش ها حاكي از قطع يارانه ي عده اي از افرادي است كه به گفته ي دولت وضعيت بالاي اقتصادي برخوردارند؛ اين در صورتي است كه دولت در چند دوره از افراد متمول خواسته است از مبلغ 45000 تومان يارانه چشم پوشي كنند اما پس از انفعال افراد غير نيازمند دولت به ناچار يارانه اين دسته افراد را قطع كرد كه قطع آن جامعه را با تشويش مواجه كرد.

حذفيات يارانه اي در گذشته
در سال 94 و با درماندگي اقتصادي دولت، خبر قطع يارانه بگيران زمزمه شد. اين در حالي است كه تشويش بسياري ميان افرادي كه به اين مبلغ نياز دارند به راه افتاد و شايعاتي مبني بر قطع يارانه همه افراد به گوش مي رسيد؛ اما با اين حال تنها يارانه ي  5 گروه درآمدي حذف شد؛ در آن دوره يارانه  همه پزشکان عمومی و بالاتر، همه اعضای هیئت علمی، موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی، همه کارکنان دولت که دریافتی آنها در سال بیش از 35 میلیون تومان  بود،  همه مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی،  غیردولتی، وابسته به دولت و نهادهای عمومی  غیردولتی، همه کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که دریافتی آنها در سال از 35 میلیون تومان به بالا بود،  همه بازنشستگانی که مجموع دریافتی آنها در سال بیش از 35 میلیون تومان بود، همه حقوق بگیران ، مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که مجموع دریافتی آنها در سال بیش از 35 میلیون تومان بود.، همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  قضات دادگستر و کارکنان قوه قضاییه که مجموع دریافتی آنها در سال بیش از 35 میلیون تومان بود، حذف گرديد و اين قائله خاتمه يافت..

حذفيات پيش رو
در ماه هاي اخير نيز دوباره زمزمه ي حدف يارانه به گوش مي رسد. در اين زمينه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بزودی دولت گزارش تفصیلی درخصوص روند اجرای تبصره 14 قانون بودجه سال 95 را تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند گفت كه تا این لحظه بیش از 3 میلیون از افراد غیرنیازمند شناسایی شده‌اند. بر اين اساس گويا در دوره ي اخير بناست كه تنها به افراد نيازمند يارانه تعلق بگيرد و سايرين نيز حذف گردند. 
نيازمندان نگران نباشند.

بر اين اساس احمد میدری، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه اي عنوان كرده كه در حال حاضر این وزارتخانه از بانک‌های اطلاعاتی مورد نظر در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها استفاده می‌کند و در تلاش است با توجه به لزوم استمرار شناسایی و رتبه‌بندی اقتصادی خانوارها، پایگاه اطلاعاتی جامعی تشکیل شود. درباره تعداد افرادی که یارانه‌شان مجددا برقرار خواهد شد در گزارش مجلس طبق بند 4 صحبت می‌شود؛ در مورد اضافه شدن ملاک‌های حذف باید گفت که ملاک‌های شناسایی و رتبه‌بندی خانوارها از ابتدا مشخص بوده‌اند که در هر مرحله از برخی از آنها استفاده شده است. بنابراین این سخنان به معنای نفی احتمال افزودن معیار جدید نیست.

نوبخت نيز در اين زمينه افراد نيازمند را از نگراني در آورد. وي در نهایت اعلام كرد كه کسانی که استحقاق دریافت یارانه داشته باشند، حتما به آنها پرداخت خواهد شد. 
همچنين وزارت رفاه اعلام کرده است كه سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی دائمی شد و شهروندانی که یارانه آنها قطع شود می‌توانند به مدت ۲ ماه پس از قطع یارانه به سایت www.yaraneh۱۰.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

برچسب ها: یارانه ، حذف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار