کد خبر: ۳۴۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 10 December 2016















-روز دانشجو و حواشي آن
دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، صنعتی شریف، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، کاشان، امیرکبیر، شهید بهشتی، علامه و .... به مناسبت 16 آذر شاهد حضور و سخنرانی شخصیت‌های مختلف سیاسی بودند که برخی از این مراسم با چالش هايي هم همراه بود اما مهم تر از همه ي آن ها سخنراني رئيس جمهور در دانشگاه تهران بود كه با حواشي دانشجويي در ارتباط با مطالبات از پيش عنوان شده همراه بود

- سقوط يك فروند بالگرد در درياچه چيتگر و نجات سرنشينان آن
یک فروند بالگرد 205 در حین پرواز در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران (چیتگر)سقوط کرد که تمام 8 سرنشین آن توسط نیروهای امدادی از آب خارج شده و به بیمارستان منتقل شدند.

- لغو يك استيضاح
علي اكبر كريمي، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن استیضاح وزیر اقتصاد خبر داد. بر اين اساس 23 نفر از مجموع 29 نفر متقاضی استیضاح طیب‌نیا، درخواست خود را پس گرفتند، موضوع استیضاح منتفی شد.

- احضار متهمان پرونده واگذاري املاك شهرداري تهران
حجت الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضا با بیان این مطلب که آمار تعداد متهمان پرونده واگذاری املاک شهرداری 15 نفر است و اين آمار قطعی نیست و اضافه هم می‌شود، از احضار 4 متهم دیگر پرونده واگذاری واگذاری املاک شهرداری خبر داد.

- خنثي سازي 20 عمليان انتخاري در عراق
عبدالرضا رحمانی فضلی،  وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین از خنثی شدن بیست عملیات تروریستی و انتحاری در طول برگزاری مراسم اربعین خبر داد. همچنين وي گفت: حادثه ای که  در انتهای سفر اتفاق افتاد حادثه ي تلخی بود و علی رغم همه تلاش هایی که نیروهای نظامی و امنیتی در عراق انجام دادند از خلا های امنیتی استفاده شد. در اين رابطه عراقی ها حدود بیست عملیات تروریستی و انتحاری را در این دوره زمانی خنثی کردند، ۴ و ۵ مورد عملیات تروریستی موجب دستگیری افراد شد و نهایتا دو مورد عملیات انجام گرفت.

- حواشي بعد از برخورد قطار سمنان
در پي سانحه برحورد دو قطار مسافربري و جان باختن 50 نفر از هموطنانمان، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ نمی‌توان بطور قطعی عامل انسانی را دلیل حادثه قطار سمنان اعلام کرد چرا که علل دیگری نیز وجود دارد که باید مورد بررسی دقیق فنی قرار گیرد.‌ عوامل مختلفی نظیر عمر واگن‌ها، تجهیزات واگن‌ها، ضوابط ایمنی راه‌آهن، مباحث مدیرتی،‌ عوامل انسانی و سیستم الکترونیکی قطار و نقش آن‌ها در این حادثه از جمله عوامل موثری است که نیازمند بررسی‌های فنی دقیق و قضایی است و نمی‌توان عامل انسانی را دلیل قطعی اصلی این حادثه اعلام کرد.

- لغو سخنراني هاي روز دانشجو
در پي برگزاري مراسمات سياسي مختلف در روز دانشجو، برخي از اين مراسمات لغو گرديد كه بر اين اساس نائب رئيس مجلس در اين ارتباط اعتراض كرد. علي مطهري در مجلس در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در رابطه با لغو سخنرانی‌های روز دانشجو، گفت: هرگونه لغو سخنرانی در دانشگاه‌ها که دارای مجوز هستند کار درستی نیست و خلاف نظر مقام معظم رهبری است که بر کرسی‌های آزاداندیشی تأکید دارند. باید درباره سایر لغو جلسه‌ها هم عکس‌العمل نشان داده شود. ان‌شاءالله مسئولین به این مسأله رسیدگی کنند.

- اردوهاي مختلط دانشجويي ممنوع!
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت كه براساس آیین نامه مصوب و بازنگری بعدی آن در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای مختلط ممنوع اعلام شد و از آن پس با هرگونه برگزاری این گونه اردوها برخورد می‌شود.

- تغيير واحد پول ايران
هیات دولت در جلسه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ‏به ادامه بررسی پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» ‏پرداخت و مواد دیگری از این لایحه را به تصویب رساند.‏ براساس موادی از این لایحه که به تصویب هیأت وزیران رسید، واحد پول ایران، تومان و برابر با 10 ریال ‏تعیین شد.‏ 

- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان آخرین شرایط و روند درمانی استاد محمدرضا شجریان قرار گرفت
بر اين اساس رجایی (مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام) به نمایندگی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور در منزل نسرین شجریان -خواهر استاد شجریان- در جریان آخرین شرایط و روند درمانی این هنرمند پیشکسوت قرار گرفت.

- معاون سیاسی جدید وزارت کشور تعیین شد
علی اصغر احمدی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور تعیین شد.سخنگوي وزارت كشور در اين رابطه گفت : با توجه به اینکه آقای احمدی در کاروان تدبیر و امید (سفرهای استانی دولت) و ستاد اربعین مسئولیت داشتند، با توافق انجام گرفته با وزیر کشور انتصاب ایشان به پس از اتمام مسئولیت ایشان در سفرهای استانی و اربعین حسینی موکول شد و ان‌شاءلله از هفته آینده در وزارت کشور حضور خواهد یافت.

- ظریف با نخست‌وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح پنج‌شنبه هفته گذشته در ادامه برنامه‌های روز دوم کاری خود در توکیو، به ساختمان نخست‌وزیری ژاپن رفت و با بالاترین مقام اجرایی این کشور دیدار و رایزنی کرد.

- رد يك شايعه
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مطالب عنوان‌شده مبنی بر انفصال از خدمت خود و وزیر اقتصاد را شایعه خواند و از پیگرد فرد منتشرکننده این دروغ خبر داد.

- لزوم شناسايي افراد پشت پرده در پزونده بابك زنجاني
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه باید دست‌های پشت پرده پرونده بابک زنجانی شناسایی و به مردم معرفی شوند تا شفاف‌سازی انجام شود، گفت:‌ اگر با اعدام بابک زنجانی پرونده به همین شکل بسته شود هیچ آثار و نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت. 

- ضرورت رایزنی دستگاه دیپلماسی درباره مصوبه اخیر سنا با طرف‌های برجام
جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس خواستار رایزنی دستگاه دیپلماسی کشور با طرف‌های برجام درباره مصوبه اخیر سنای آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های ایران شد.وي در ادامه عنوان كرد كه اقدام کنگره آمریکا در مورد تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران بدون شک نقض برجام است چرا که یکی از اصولی اساسی توافق برجام لغو تحریم‌ها بود و براساس آن هرگونه اعلام تحریم جدید خلاف برجام است.

- دريافت وام از روسيه
جلسه هیئت دولت، روز چهارشنبه، ١٧ آذرماه به ریاست دکتر حسن روحانی برگزار شد  که در این جلسه، مجوز اخذ تسهیلات مالی از روسیه برای اجرای برخی از طرح‌های ‏پروژه‌های زیربنایی و تولیدی صادر شد.این وام با اولویت انرژی‌های نو، هسته‌ای، نیرو، راه‌آهن، بزرگراه‌ها، سدها، شبکه‌های آبیاری و طرح انتقال آب ‏هزینه خواهد شد. لازم ب ذكر است اين مجوز با وجود مخالفان در مجلس شوراي اسلامي مورد تاييد قرار گرفت


برچسب ها: اخبار ، سياسي ، آذر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار