آهنگران فعال اصلاح‌طلب در دانشگاه آزاد تبریز:
فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه کسی فساد در دولت تدبیر و امید را نفی نمی‌کند، گفت: یکی از مسائل قابل توجه مبارزه با فساد است که باید دغدغه دانشجویان قرار گیرد و پاسخ قاطع به آن را مطالبه کنند.
کد خبر: ۳۴۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 12 December 2016
به گزارش تابناک  تبریز، حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران عصر امروز با حضور در مراسم روز دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در محل آمفی‌تئاتر استاد شهریار اظهار کرد: بزرگداشت روز دانشجو بزرگداشت چند دانشجوی غیرتمندی است برای بیان اعتراض خود به بیگانگان که منجر به فدا شدن جانشان شد.

روحیه استکبار ستیزی در دانشجویان سرفصل شروع جنبش دانشجویی است

وی ادامه داد: روز 16 آذر در حقیقت سالگرد شهادت شهیدان دانشجو است و هیچگاه در کشور در ایام سالگرد شهدا برنامه شادی آفرین برگزار نمی‌کنند ولی در این روز به دنبال یاد شهدا دور هم جمع شده و این غیرتمندی را گرامی می‌داریم.

نویسنده و پژوهشگر و فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه روحیه استکبارستیزی در دانشجویان سرفصل شروع جنبش دانشجویی شد، افزود: در همه دوران وظیفه اصلی دانشجویان حق‌جویی و حق‌خواهی بوده است در جنبش دانشجویی خلاصه شده است.

حرکت دانشجویی حرکتی روشنفکرانه برای اتصال است

وی حرکت جنبش دانشجویی را به حرکت داوطلبانه جهت‌داری شده تشبیه کرد و ادامه داد: حرکت جنبش دانشجویی برای ایجاد تغییر و یا جلوگیری از تغییر است و از آن می‌توان به عنوان حرکتی روشنفکرانه برای اتصال است.

آهنگران اضافه کرد: جنبش دانشجویی وابسته به طبقه متوسط جامعه بود و از تمام نیازهای اقشار آگاه است و مردم آن‌ها را مرجع علمی در کشور می‌شناسند.

روحیه پرسش‌گری و آرمان‌خواهی جنبش دانشجویی را با سایر جنبش‌ها متمایز کرده است

وی با اشاره به اینکه آن مساله‌ای که جنبش دانشجویی را با سایر جنبش‌ها متمایز کرده روحیه پرسش‌گری و آرمان‌خواهی است، تصریح کرد: دو ماهیت اصلی جنبش دانشجویی از جمله اساس اصلی هستند که اگر یکی از آن‌ها از دانشجو گرفته شود ماهیت جنبش دانشجویی از بین خواهد رفت.

فعال اصلاح طلب تأکید کرد: تمام جنبش‌های دانشجویی در سراسر کشور از یک هدف واحد تبعیت می‌کنند و نباید اجازه دهیم جریانات اعتراضی و انحرافی در دانشگاه‌ها دانشجویان را از دو ماهیت اصلی دور سازد.

مبارزه با فساد باید دغدغه دانشجو قرار گیرد و پاسخ قاطع به آن را مطالبه کنند

وی در بخش دیگر به سه نکته مهم در کشور که باید قابل توجه مسئولان قرار گیرد اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل قابل توجه مبارزه با فساد است که باید دغدغه دانشجو قرار گیرد و پاسخ قاطع به آن را مطالبه کنند.

آهنگران ادامه داد: فساد مالی یادگار دولت قبلی بوده که روندهای کشور را از حالت عادی خارج کرده که در آن زمان افرادی آمدند که شعار برخورد با ویژه‌خواران داشتند در حالی که خود ویژه‌خواری را با نام عدالت رواج دادند و اکنون دانشجویان پرچم‌دار مبارزه با آن یادگارهای ناپسند گذشته هستند.

وی یادآور شد: ارقام 3 هزار میلیارد تومان و 12 هزار میلیارد تومان ارقام بسیار بالایی هستند که می‌توانند تحول عظیمی در کشور ایجاد کنند ولی در آن دوران با محدود ساختن مطبوعات، روشنفکران، رسانه‌ها و ... تا این ارقام فساد مالی داشته باشند.

آهنگران نکته دیگر را رعایت حقوق شهروندی مطابق با قانون اساسی اعلام کرد و گفت: دانشجویان نباید اجازه پایمالی حقوق شهروندی را بدهد و باید میزان حساس‌سازی را در جامعه ایجاد کند که فردی که هشت سال جز خدمت‌گذاری برای کشور کاری انجام نداده و فرزند روحانی است و یک بار هم لب به سخن علیه نظام نگشوده چرا باید ممنوع‌التصویر شود.

کسی فساد در دولت تدبیر و امید را نفی نمی‌کند/ اتفاقات سال 88 را فتنه می‌دانیم/در دولت تدبیر و امید فرهنگ عذرخواهی وجود دارد

آهنگران در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه در دولت تدبیر و امید اختلاس ایجاد شده ولی حرفی از آن نمی‌زنید، گفت: کسی فساد در این دولت را نیز نفی نمی‌کند و از قوه قضاییه نیز درخواست داریم به این موضوع رسیدگی شود ولی اگر توجه کنید ریشه این فساد مالی از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت قبل بوده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: این روزها وقتی صحبت از فساد می‌شود دولت قبل فراموشی گرفته و لب به سخن نمی‌گشاید.

نویسنده و پژوهشگر اصلاح‌طلب کشور تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید فرهنگ عذرخواهی وجود دارد که این امر در دولت قبل وجود نداشت و کسی نمی‌توانست علیه کابینه ان دولت چیزی بگوید در حالی که در این دولت خط قرمزی در مورد کابینه وجود ندارد.

وی همچنین به سئوال دیگری در خصوص فتنه سال 88 اظهار کرد: مقام معظم رهبری در زمان تبلیغات کاندیداها از چهار نماینده دفاع کرد و البته ما نیز اتفاقات سال 88 را فتنه می‌دانیم که بدون مدیریت و بدون آسیب‌شناسی صورت گرفت و موجب تخریب شد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :