کد خبر: ۳۴۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 13 December 2016
به گزارش تابناک یزد،اعتماد نوشت: اين روزها به نظر مي‌رسد هر چه به زمان انتخابات رياست‌جمهوري نزديك‌تر مي‌شويم، انتقادات محمدباقر قاليباف تند و تندتر و با قواي بيشتري مي‌شود.
 در روزهاي گذشته شهردار بيش از ١٠ ساله پايتخت از هر فرصت و تريبوني براي انتقاد از دولت استفاده مي‌كند و اگر جايي هم سخنراني نداشته باشد، خود شخصا دست به قلم مي‌شود و در صفحه شخصي‌اش در تلگرام متني در انتقاد از عملكرد دولت مي‌نويسد. يك روز برجام است و فرجام آن، روز ديگر آلودگي هوا و روز پس از آن برگزار نشدن نمايشگاه مطبوعات در شهر آفتاب و...
 
دراين بين نكته مهمي كه به نظر مي‌رسد اين است كه انگار قاليباف با رييس‌جمهور جدال دارد تا جايي كه بررسي «اعتماد» نشان مي‌دهد تنها در يك ماه گذشته (٢٢ آبان تا ٢٢ آذر) او ٦ بار از دولت انتقاد كرده است، يعني به صورت ميانگين هر ٥ روز يك بار يك انتقاد تازه؛ داستاني كه به نظر مي‌رسد تازه شروع شده است و در ماه‌هاي آينده كه منتهي به انتخابات رياست‌جمهوري است (٢٩ ارديبهشت) سر دراز دارد...
   
٢٢ آبان١٣٩٥
 
قاليباف بعد از نمايشگاه مطبوعات در صفحه اينستاگرام خود نوشت: «نقش رسانه‌ها در آگاهي‌بخشي و پيشرفت جامعه انكارناپذيره. خيلي علاقه داشتم كه بين اهالي رسانه و در جشن سالانه‌شون در نمايشگاه مطبوعات و رسانه‌ها شركت مي‌كردم اما با وجود ميل باطني به دليل پايبندي به قواعد و مقررات شهر كه ضامن سلامت، پاكيزگي و آرامشه، از حضور در جمع اين عزيزان محروم شدم... .‌ اي كاش دولت محترم هم به قانون احترام مي‌گذاشت و اين نمايشگاه‌ و نمايشگاه‌هاي مشابه كه پربازديد هستند را در شهر برگزار نمي‌كرد. علاوه بر اون، مصلي كار ويژه خودش رو داره و جاي برگزاري نمايشگاه‌ها و فعاليت‌هاي اقتصادي نيست. وقتي ما متوليان امر و مسوولان به قانون و حقوق مردم احترام نگذاريم چه توقعي از شهروندان مي‌توانيم داشته باشيم؟»
 
٢٤ آبان ١٣٩٥
 
قاليباف در صفحه شخصي اينستاگرامش در واكنش به آلودگي هوا نوشت: «آلودگي هوا گره كور معضلات تهران شده. همه ما بايد براي رفع اين مشكل تلاش كنيم. مردم خوبمون تا جايي كه مي‌تونن از وسيله‌هاي حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنن، اما محدوديت منابع ما و عدم همراهي دولت در سياست‌هاي حمايتي مانع از گسترش اين وسيله‌ها به حد مورد نياز مردمه. به لطف خدا و با تلاش همكارانم ما به سرعت و با كيفيت در حال تكميل خطوط مترو پايتخت هستيم، اما در تهيه ترن، نيازمند همراهي دولتيم، همونطور كه الان هم براي افزايش ترن و كم كردن شلوغي مترو منتظر كمك دولت هستيم. اميدوارم دولت محترم در اجراي سياست‌هايي كه منجر به كاهش آلودگي ميشه گام جدي برداره. امروز در مسير رفتن به مجلس شوراي اسلامي، سوار مترو شدم و با همشهري‌هاي خوبم كمي گپ زدم.»
 
١٢ آذر ١٣٩٥
 
شهردار تهران در صفحه شخصي خود در اينستاگرام با واكنش نسبت به تمديد تحريم‌ها به عملكرد دولت و برجام تاخت: «برجام از سوي امريكا با تمديد تحريم‌ها نقض شد و البته اين بدعهدي چندان دور از انتظار نبود... خيانت آن است كه برجام را قاب بگيريم و فقط مشتاقانه به آن نگاه كنيم و از توان داخل كشور غفلت كنيم. براي كسي كه خودش را به تخت زنجير كرده چه فرقي مي‌كند كه در باز باشد يا بسته؟ چه فرقي مي‌كند كه برجام نقض شود يا امريكا در تهران سفارت بزند، وقتي ما خودمان به پاي اقتصاد قفل زديم، هزاران واحد توليدي را تعطيل كرديم و با سوءمديريت بيكاري را به بحران تبديل كرديم؟»
 
١٦ آذر ١٣٩٥
 
شهردار تهران در مراسم روز دانشجو (١٦ آذر) در دانشگاه شهيد بهشتي گفت: «امروز نه چرخ هسته‌اي چرخيد نه چرخ زندگي و اين از بابت خوش‌بيني به امريكاست، اين ساده لوحي است كه ما آب و نان و اقتصاد و آلودگي هوا را به برجام گره بزنيم، اين يعني الفباي اداره كشور را نمي‌دانيم.
 
برخي فكر مي‌كردند اداره كشور با شعار و گفتاردرماني يا سخنراني‌هاي آتشين قابل حل است و اگر در جمعي به ديگران تهمت بزنند و ناسزا بگويند و كف و سوت و هيجان بيشتري ايجاد كنند به اداره كشور كمك كردند اما بعد هم كه مسووليت گرفتند، به جاي اينكه صادقانه بگويند به دلايلي نتوانستيم، به دلايل واهي زير بار تعهد خود نرفتند.
برخي فكر كردند اگر به عنوان مسوول در نقش اپوزيسيون صحبت كنند مشكلات حل مي‌شود.»
 
٢٠ آذر ١٣٩٥
 
قاليباف در گفت‌وگو با همشهري: «با توجه به اينكه مدت‌هاي طولاني درباره مساله آلودگي هوا مطالعه دقيق و كارشناسي با برخي دانشگاه‌هاي داخلي و خارجي داشتيم، طرحي را براي كاهش آلودگي هواي پايتخت مدون و آن را به دولت ارايه كرده‌ايم. دولت مسووليت اجراي اين طرح را قبول كرده است تا اجرايي شود. اما متاسفانه اخيرا مطلع شده‌ام نخستين بند طرح يعني توقف توليد موتوسيكلت‌هاي كاربراتوري و جمع‌آوري باقيمانده اين وسايل نقليه با عقب‌نشيني دولت مواجه شده است كه اميدوارم دولت در ساير بندهاي اين طرح عقب‌نشيني نكند.»
 
٢٢ آذر ١٣٩٥ (روز گذشته)
 
قاليباف در مراسم افتتاحيه ايستگاه حسين آباد: در بعضي از وزارتخانه‌ها از صندوق ذخيره ارزي مبالغي در حدود ١٠ ميليارد دلار براي سرمايه‌گذاري به نفع مردم پرداخت مي‌شود و اين نشان مي‌دهد كه در صندوق پول موجود است و براساس همان قانون دولت بايد ٢/١ ميليارد دلار به مترو تهران كمك كند تا واگن بخرد اما دولت اين را نمي‌دهد و براي ما اين رفتار دوگانه و سياسي جاي سوال است. پول در صندوق ذخيره ارزي موجود است اما دولت به اين قانون تمكين نمي‌كند و به شهرداري پولي نمي‌دهد. اين قانون‌شكني است و نشان‌دهنده رفتار سياسي است كه دولت با شهرداري دارد...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار