واکنش دانشجویان اصفهانی به لغو یک طرفه مناظره از سوی رسایی؛
تابناک: اما براستی این عمل را چگونه میتوان با داعیه کسی که آرزوی تحقق آرمان های والای اسلام و انقلاب را دارد جمع کرد، عافیت طلبی تا بدان جا پیش رفته که حاضر به دفاع از تفکر خود و عملکرد ناشی از این تفکر برنیامدند.
کد خبر: ۳۴۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 17 December 2016
تابناک اصفهان: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه اصفهان درپی لغو یک طرفه مناظره از سوی حمید رسایی، بیانیه دادند.

متن بیانیه به این شرح است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ.(سوره صف2و3)اى کسانى که ایمان آورده اید چرا چیزى مىگویید که انجام نمیدهید نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.

آزاد اندیشی و آزاد منشی یکی از مهمترین نکاتی است که در فضای تضارب آراء و گفت و گوی اندیشه ها اهمیت می یابد و اگر درقالب صحیح خود اداره شود با اطمینان خاطر می توان بیان داشت که موجب تقویت اندیشه می گردد.
 
فضایی که بارها توسط مقام معظم رهبری،به خصوص برای محیط دانشگاهی که شور و هیجان و کنجکاوی بیشتری برای فهم واندیشیدن دارد،تجویز و مطالبه شده است.در همین راستا انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همراهی انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با مد نظر قرار دادن این رهنمود رهبرعظیم الشان انقلاب ودر باب موضوع مورد مناقشه" آزادی بیان" با توجه به روز دانشجو و البته عمل به این  رسالت مهم و زدودن زنگار از این مفهوم فراموش شده از فعالین دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب دعوت بعمل آوردند تا در خصوص بررسی مقایسه ای این مفهوم در بازه زمانی دو دولتی که به بیانی از این گفتمان ها بر آمده بودند به بحث و گفتگو بپردازند، اما علی رغم تمام پیگیری ها به یک باره تنها چند روز به اجرای برنامه مذکور جناب حجت الاسلام "رسایی " بعنوان یکی از طرفین مناظره بعد از بهانه تراشی های مکرر که رفع شده بود از حضور در این برنامه به بهانه ای کاملا غیر مستدل شانه خالی کرده و موجب لغو یک طرفه این برنامه گردیدند که شاید هم عجیب نباشد چرا که به هر روی از مفهوم "آزادی بیان" تا اندیشه و عمل ایشان فاصله فرسنگ هاست... اما براستی این عمل را چگونه میتوان با داعیه کسی که آرزوی تحقق آرمان های والای اسلام و انقلاب را دارد جمع کرد، عافیت طلبی تا بدان جا پیش رفته که حاضر به دفاع از تفکر خود و عملکرد ناشی از این تفکر برنیامدند.
 
قطعا این نوع رفتار باعث کاهش مقبولیت و مشروعیت گفتمان مطبوع ایشان خواهد شد به هرحال قضاوت را بر عهده افکار عمومی خواهیم گذاشت اما همواره امید آن را داریم که دیگر شاهد اینگونه رفتار های محافظه کارانه و فرار از بیان حقیقت نباشیم.
 
در پایان بر خود وظیفه میدانیم تا از جناب دکتر "مجید فراهانی" دبیرکل محترم حزب ندای ایرانیان کمال تشکر را داشته باشیم که تا آخرین دقایق با سعه صدرنهایت همکاری و همراهی را با ما داشتند.
 
میگویند: در میان کلام،مقطع و خاموش نفس ها،پیچکی می روید،آری باران که ببارد تمام راه دوباره سبز خواهد شد...
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار