اردوگاه اصلاحات روی مدار سهم خواهی؛
تابناک: در همین راستا و در حالی که مصاحبه های متعدد و پی در پی برخی چهره های سرشناس اصلاح طلب در استان ها، نتوانست این جو را آرام کند، محمدرضا عارف تصمیم گرفت در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز برای این جریان، خود در یک روز تعطیل راهی اصفهان شود تا با ارائه برخی پیشنهادات، فیتیله اختلافات درون حزبی را پایین بکشد.
کد خبر: ۳۴۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 19 December 2016
تابناک اصفهان: هرچند اصلاح طلبان طی ماه های اخیر و به ویژه بعد از پیروزی لیست امید از تهران در انتخابات مجلس نفس های تازه خود را برای ورود جدی تر به عرصه های تصمیم سازی کشور، آماده کرده اند اما در این میان هنوز جبهه های اصلاح طلب در شهرستان ها آشفته و سردرگم اختلافات درونی خود هستند.

تیتر شهر در این خصوص نوشت: یکی از نمونه های بارز این اختلافات بعد از تشکیل شورای سیاست گذاری اصلاحات برای انتخابات سال 96، نمود پیدا کرد. جایی که نیروهای قدیمی و کارکشته اصلاح طلب حاضر به پذیرش جوانانی که طی سال های اخیر برای تثبیت پایگاه اجتماعی این جریان در شهرستان ها، تلاش کرده بودند، نشدند.

 
 
این اتفاق به ویژه در استان های سیاسی کشور از جمله اصفهان بیش از سایر نقاط تبعات داشت و سطح این اختلافات با رسیدن به عمق، تا جایی پیش رفت که نامه نگاری های برخی اعضای اصلاح طلب در استان به یکدیگر به سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی کشیده شد و دلخوری چندین ساله برخی اصلاح طلبان از یکدیگر به سطح جامعه آمد.

برخلاف رویه قبلی اصلاحات که اختلافات درون حزبی با پادرمیانی و مصالحه برای کنار زدن جناح رقیب در انتخابات مختلف حل می شد اما این بار بازی به روال قبل ادامه پیدا نکرد و برخی سهم خواهی ها و نیز حذف و اضافه ها با تشکیل شورای سیاست گذاری باعث شد تا برخی از اعضا در میانه راه قاعده بازی را بر هم زده و درصدد سهم خواهی از تشکیلات برآیند.

 
در همین راستا و در حالی که مصاحبه های متعدد و پی در پی برخی چهره های سرشناس اصلاح طلب در استان ها، نتوانست این جو را آرام کند، محمدرضا عارف تصمیم گرفت در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز برای این جریان، خود در یک روز تعطیل راهی اصفهان شود تا با ارائه برخی پیشنهادات، فیتیله اختلافات درون حزبی را پایین بکشد.

عارف در این سفر پیشنهاد سهم 30 درصدی زنان و 30 درصدی جوانان در لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها را مطرح کرده است. پیشنهادی که اوج اختلافات در بین احزاب اصلاح طلب در استان ها را محرز کرد و نشان داد، همان مسئله ای که ماه ها در رسانه ها مورد بحث بود چندان هم بی دلیل نیست.

واقعیت این مسئله نشان می دهد، انتخابات شوراها برای جریان اصلاحات آنقدر مهم است که برای حل برخی از مشکلات استانی، سران اصلاحات حاضرند خود را به استان ها رسانده و زمینه را برای حضور و در نهایت پیروزی جریان اصلاحات در شوراها فراهم کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار