استاندار سابق گیلان ؛
تابناک / علی صوفی ، درباره فعالیت اتاق‌های فکر علیه دولت در آستانه انتخابات، گفت: متاسفانه جریان رقیب که‌‌ همان اصولگرایان باشند به رقابت‌های انتخاباتی اعتقادی ندارند و سعی می‌کنند با ابزارهایی که در اختیار دارند، مانند رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف با آسان‌ترین راه‌های ممکن طرف مقابل را حذف کنند.
کد خبر: ۳۴۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 25 December 2016
تابناک / علی صوفی ، درباره فعالیت اتاق‌های فکر علیه دولت در آستانه انتخابات، گفت: متاسفانه جریان رقیب که‌‌ همان اصولگرایان باشند به رقابت‌های انتخاباتی اعتقادی ندارند و سعی می‌کنند با  ابزارهایی که در اختیار دارند، مانند رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف  با آسان‌ترین راه‌های ممکن طرف مقابل را حذف کنند.

او ادامه داد: برخی از اصولگریان در گذشته با راه‌کارهایی مانند رد صلاحیت‌های گسترده، تخریب و تهمت به جای تلاش در میدان رقابت سعی کردند مقابل اصلاح‌طلبان بایستند.

صوفی تاکید کرد: اصولگرایان اعتماد به نفس لازم را برای معرفی یک نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری ندارند.آنان به خوبی می‌دانند با توجه به عملکردی که در گذشته داشته‌اند اگر نامزدی را هم معرفی کنند مردم به آن‌ها رأی نخواهند داد و نمی‌توانند نظر مردم را جلب کنند و در میدان ۹۶ پیروز باشند.

او یادآور شد: سال‌های سال است که اصولگرایان به خوبی می‌دانند، نمی‌توانند جریان مورد پسند مردم باشند. سه دوره مجلس در دستشان بود و با حذف رقبا به بهانه‌های واهی و با رأی حداقلی  به مجلس راه پیدا کردند. آن‌ها در ۸ سالی که دولت در دستشان بود هر کاری که می‌توانستند انجام دادند تا مردم را مجاب کنند که در دوره‌های بعدی هم به آنان رأی بدهند که چنین نشد.

صوفی در ادامه افزود: مردم در سال ۹۲ و ۹۴ نشان دادند که می‌خواهند کشورشان چگونه اداره شود. در سال ۹۲ با رد صلاحیت کاندیداهایی که پایگاه رأی مردمی داشتند و جلوگیری از ورود آقای خاتمی فکر کردند که می‌توانند بار دیگر زمام امور را در دست بگیرند اما اصلاح‌طلبان با درسی که از سال ۸۴ گرفتند، نگذاشتند که چنین اتفاقی بیفتد.

این فعال سیاسی اصلاحطلب خاطرنشان کرد: پیروزی‌ها در جریان انتخابات مجلس باعث شد موج تخریب‌ها علیه دولت و وزراءدر اولویت کارشان قرار بگیرد و همه دستاوردهای کابینه یازدهم را زیر سوال ببرند.

او در ادامه با بیان اینکه آن‌چه که امروز جریان به اصطلاح دلواپسان مطرح می‌کنند برای این است که در روند انتخابات پیش از موعد اخلال ایجاد کنند، عنوان کرد: مشاهده می‌کنیم این روز‌ها بار دیگر اصولگرایان با منفی نشان دادن دستاوردهای برجام سعی می‌کنند به جای تلاش در میدان انتخابات، دولت را تخریب کنند اما مردم به خوبی می‌دانند که عرصه را به چه کسانی واگذار کنند.

صوفی در پاسخ به این سوال که وظیفه و راه‌کار دولت در مقابل این اتاق‌های فکر چیست، گفت: روحانی باید دو کار مهم انجام دهد، که نخست ، تقویت تیم رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دولت است، مخصوصا در مقابل جریان‌هایی سعی دارند آن را تخریب کنند و سپس به طور شفاف به سؤالات مردم پاسخ دهد و حضور بیشتری در بین افراد جامعه داشته باشد.

او در ادامه افزود: بهتر است دولت یک نظرسنجی بگذارد و از مردم بخواهد انتظارات واقعی خود را مطرح کنند تا برخی از جریان‌ها نتوانند با دامن زدن به خواست‌های غیرواقعی آنان دولت را ناتوان نشان دهند، همچنین کابینه یازدهم باید یک گزارش کامل از عملکرد خود ارائه دهد تا مردم ببینند که چه تغییراتی صورت گرفته است.

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه که آیا دولت نباید مغز متفکر این اتاق‌های فکر را به جامعه معرفی کند یا خیر، اظهار کرد: در جریان برجام یک سستی و ملاحظاتی در اطلاعرسانی صورت گرفت که باعث شد عده‌ای بهانه‌های را به دست بیاورند و این سند را زیر سوال ببرند. این اتاق فکرهایی که امروز دست به کار تخریب دولت می‌زنند همان‌هایی هستند که سخنگوی دولت یکسال پیش اعلام کرد، در اول هر هفته تصمیم می‌گیرند که چه چالشی پیش روی دولت قرار دهند، به نظر می‌رسد اینبار دولت باید با صراحت بیان کند چه کسانی قصد دارند آن را تخریب کنند.

او تاکید کرد: اگر اعضای کابینه فعالانه بین مردم قرار بگیرند و با صراحت با آنان صحبت کنند و موانعی که پیش روی دولت قرار دارد، عنوان کنند قطعا مشکلات به سرعت از سر راه برداشته خواهد شد.

صوفی با اشاره به اینکه فعالیت این اتاق‌های فکر به تخریب محدود نمی‌شود، گفت: امروز گروه‌هایی که علیه دولت گام برداشته‌اند نه فقط در محدوده خودشان بلکه در فضاهای مجازی، نشست‌ها و کنگره‌ها و مناسبت‌هایی مانند روز دانشجو مدام سعی می‌کنند بر ضد دولت قدم بردارند و آن را تخریب کنند. این جریان‌ها آمارهای غلط جمع‌آورری می‌کنند و به مخاطب خود ارائه می‌دهند تا بتوانند تاثیری بر نتایج انتخابات داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار