با تلاش پارسایی به عنوان عضو مرکزی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کشور انتخابات 16 آذر باطل شد تا اینکه روز گذشته فرج اله رجبی نماینده شیراز با انتشار حکمی در فضای مجازی خبر از عضویتش در هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان فارس داد.
کد خبر: ۳۴۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 26 December 2016
تابناک فارس به نقل از شیرازه: 16 آذر ماه 95 مجمع نمایندگان استان فارس جهت انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با 17 نماینده از 18 نماینده فارس تشکیل جلسه داد. در این جلسه، برومندی، رضایی کوچی و جمالی به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان فارس انتخاب شدند.

انتخاب این سه نماینده با واکنش پارسایی نماینده شیراز همراه شد. وی که عضو مرکزی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کشور است، به دلیل آنچه ابراز نگرانی تعدادی از دوستان و هم استانی ها خوانده كه (هيچ كدام از اعضا جز ليست اميد نيستند) و همچنین عدم رضایت برخی از نمایندگان از انتخابات، اعلام کرد که هيأت نظارت بر انتخابات شهر و روستاى كشور طبق قانون اقدام به انتخاب ٣ نفر از نمايندگان خواهد نمود.

با تلاش پارسایی به عنوان عضو مرکزی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کشور انتخابات 16 آذر  باطل شد تا اینکه روز گذشته فرج اله رجبی نماینده شیراز با انتشار حکمی در فضای مجازی خبر از عضویتش در هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان فارس داد.

جمالی نماینده مردم فسا در مورد جزئیات روند انتخاب مجدد هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان فارس اظهار داشت: مدتی پیش هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورهای کشور طی نامه ای به رئیس مجمع نمایندگان استان ها، انتخاب اعضا هیات نظارت استان ها را به مجمع نمایندگان هر استان تفویض کرد.

وی افزود: بر همین اساس جلسه مجمع نمایندگان با حضور 17 نماینده فارس از 18 نماینده،  روز 16 آذر95 در محل مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد. بعد از توضیحات آقای کرمپور به عنوان رئیس مجمع نمایندگان 7 نفر از نماینده ها خود را کاندیدا هیات نظارت کردند که بعد از رای گیری بر روی برگه، آقایان برومندی با 17 رای، رضایی نماینده جهرم با 13 رای و جمالی با 9 رای اکثریت آرا را کسب کردند. آقای رجبی نیز توانست 5 رای را به خود اختصاص دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس بیان داشت: در این جلسه قرائت آرا توسط آقای کرمپور، درج نتایج آرا آقای خادم نماینده سپیدان و نظارت بر انتخابات توسط آقای مسعودی نماینده استهبان صورت می گرفت.

جمالی گفت: با اعلام نتایج و تنظیم صورت جلسه، 14 نماینده مردم فارس در مجلس صورت جلسه را امضا کردند اما  سه نماینده شیراز حاضر به امضا صورت جلسه نشدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بعد از آن جلسه و پس از آنکه یکی از نمایندگان شیراز با اطلاعیه ای مسائل سیاسی را دخیل و اعلام کرد که چرا از فلان لیست کسی انتخاب نشده و قول تغییر را به هوادارانش داد با فشارهای سیاسی و جناحی، انتخابات ابطال شد.

نماینده مردم فارس در مجلس گفت: این افراد باید بدانند که مسئول انشقاق در مجمع نمایندگان فارس هستند و ضرری که استان از عملکرد تمامیت خواهانه شان میبیند را باید به عهده بگیرند.

جمالی با اشاره به جلسه 16 آذر گفت: از نمایندگان محترمی که در این انتخابات شرکت و به اینجانب رای و یا حتی رای ندادند اما شرافتمندانه پای امضای خود و برای ثبت در تاریخ پای حرف حقشان ایستادند تشکر می کنم.  

وی با بیان اینکه مردم فارس فرق بین شعار و عمل را می فهمند گفت: آن هایی که در مورد حذف یک نماینده در استان دیگر اشک تمساح می ریختند حالا یک انتخابات گروهی را مهندسی می کنند تا نتایج دلخواهشان به دست آید ونخبگان سیاسی باید بدون تعصب و تعلق حزبی و جناحی این موضوع را به دقت بررسی کنند.

جمالی بیان داشت: در ایام انتخابات اعلام کردم که جزء هیچ حزب و دسته ای نیستم و مستقل وارد صحنه شدم و روش اینجانب احترام به کلیه افکار معتقد به نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و خون شهدا است.از دلسوزان استان نیز می خواهم از هرگونه موضع گیری که باعث سو استفاده بد خواهان شود اجتناب نمایند که قطعا میوه صبر ظفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار