اخیرا خبری در شبکه‌های اجتماعی با ادعای دست بردن مخابرات در قبض های موبایل منتشر شده است.
کد خبر: ۳۵۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 30 December 2016

به گزارش تابناک :  به تازگی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام شایعه شده که اگر شماره مخاطب را با 98+ ذخیره کنند، هزینه مکالمه بین المللی باید پرداخت شود. همچنین در این خبر عنوان شده که مخابرات قبض تلفن همراه را حذف کرده تا شما هیچ اطلاعی درمورد صورت حسابتان نداشته باشید! این موضوع را در قالب یک خبر بررسی کردیم.

 

*شایعه*

 

این یک هشدار است به شما کاربر گرامی  هر شماره ای که در گوشی شما با98+ثبت شده را حذف کنید وبه جای آن عدد 0 را قرار دهید. چرا که مخابرات با فریب هزینه مکالمه ها را 2 برابر کرده است و این درحالی است که کاربران تلفن همراه هیچ اطلاعی از این قضیه ندارند. نحوه فریب به این صورت است که اگر کسی با شما تماس بگیرد و شماره تماس آن  به این صورت......989+ نمایش داده شود بدون اینکه  مطلع باشید کد خارج از کشور محاسبه شده و هزینه زیادی برای شما در پی دارد.

توصیه اکید می شود که برای تماس مجدد با دوستان یا آشنایان کد 98+ رو حذف کرده و بجای آن صفر تنها (0) بزارید یا به مخاطب گوشیتان بروید و از این طریق تماس حاصل کنید و به هیچ عنوان و به هیچ عنوان شماره 98+ که برایتان زنگ می زند، در گوشی خودتان ذخیره نکنید.

 

 

 

*واقعیت*

 

نکنه1: شماره گیری با کد "98+" یا همان کد بین الملل ایران برای تماس برقرار کردن با شماره‏ های داخل کشور به عنوان تماس بین‏ الملل شناخته نشده و  هیچ هزینه ای جهت  رومینگ از مشترکان دریافت نمی ‏شود.

نکته2: استفاده از کد 98+ برای شبکه مخابرات کشور شناخته  و تنها در صورتی رومینگ  به حساب می آید که از تلفن همراه خود در یک شبکه خارجی استفاده کنیم.

نکته3: هشدارهای شماره گیری کد 0098 یا 98+ مربوط به استفاده از سیم کارت اپراتورهای ایرانی در کشور های خارجی طرف قرارداد با این اپراتورهاست.

گفتنی است؛ این موضوع کاملا غلط است و اضافه کردن کد ایران، تفاوتی در هزینه ندارد وجزئیات صورتحساب تلفن همراه از طریق سایت، شماره مرکز خدمات و نرم افزارهای اپراتورها قابل دریافت است.




منبع : باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار