دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بااشاره به ضرورت هدفمندی فعالیت‌های سیاسی در بین دانشجویان، عامل اصلی تحریک فضای سیاسی دانشجویی را عوامل هیجانی مرتبط با روزهای انتخابات عنوان کرد.
کد خبر: ۳۵۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 04 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:امیر حسین اکبرپور با بیان اینکه ضرورت دارد که فعالیت‌های سیاسی در قالب احزاب و با برنامه مشخص دنبال شود، اظهار کرد: اینکه در حال حاضر فعالیت‌های سیاسی در کشور به کنش و واکنش تبدیل شده است، تاثیر مثبتی بر فضای جامعه و حل شدن مشکلات جامعه ندارد.

وی با بیان اینکه، در ماه‌های اخیر بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و سیاسی راحت‌تر مجوز می‌گیرند بیان کرد: فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی بسیار معقول‌تر از گذشته شده است. ضمن اینکه آن دو قطبی که همیشه در بین فعالین سیاسی وجود داشت، بسیار کمرنگ‌تر شده است و گروه‌ها سعی می‌کنند بیشتر به فعالیت‌های شناسنامه دار خودشان بپردازند. برای نمونه در انتشار نشریات، دانشجویان بیشتر به مطالب تحلیلیتر که مسائل را به صورت منطقی پوشش می‌دهند، می‌پردازند.

وی گفت: یک نقطه ضعف بزرگ فضای سیاسی دانشجویان در کشور ما این است که، فعالیت‌های سیاسی ما تا حد زیادی متاثر از شرایط انتخاباتی است. فعالیت و رقابت‌های سیاسی در همان زمان ثبت نام کاندیداها آغاز می‌شود و تا چند ماه بعد از انتخابات نیز پایان می‌یابد. در این ایام نیز متاسفانه کنش‌های هیجانی افراد بر فعالیت‌های منطقی آنان غلبه دارد.

اکبرپور اظهار کرد: به دلیل اینکه ما بستری مناسب برای فعالیت‌های خبری در کشور نداریم، تقسیم بندی فعالیت‌های سیاسی ما به عنوان اصولگرا یا اصلاح طلب یک چهار چوب بندی از پیش تعیین شده است که نیاز به وجود احزابی قانونمند و هدفمند دارد. نبود این احزاب باعث ایجاد هیجان‌های مقطعی مخصوصا بعد از ثبت نام کاندیداها می‌شود.

وی تاکید کرد: فعالین دانشجویی به دلیل عدم سازماندهی خبری، دارای برنامه و هدف در فعالیت‌های سیاسیشان نیستند و صرفا در یک سری روزهای خاص مانند روز دانشجو یا در واکنش به اتفاقات خاص سیاسی موضع گیری‌ها یا واکنش‌هایی را نشان می‌دهند. این رویه باعث می‌شود تا یکسری جریان‌های خاص بر این موج هیجانی در جهت منافع خود سوار شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار