در پي برخي اظهارات نماينده پايداري
حتما تا كنون اخباري در ارتباط با سخنان وزير امور خارجه در جمع نمايندگان مردم را شنيده ايد. انتساب سخناني به وزير امور خارجه كه گويا محرمانه عنوان شده در جلسه اي از سوي نماينده پايداري، از جمله اقدامات عجيبي بود كه ذهن همگان را مشوش كرد
کد خبر: ۳۵۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 09 January 2017














به گزارش تابناك البرز؛ حتما تا كنون اخباري در ارتباط با سخنان وزير امور خارجه در جمع نمايندگان مردم را شنيده ايد. انتساب سخناني به وزير امور خارجه كه گويا محرمانه عنوان شده در جلسه اي از سوي نماينده پايداري، از جمله اقدامات عجيبي بود كه ذهن همگان را مشوش كرد. اين سوال ذهن همگان را به خود مشغول مي كند سخناني كه با نمايندگان مردم در ميان گذاشته مي شود به منزله ي اعتماد به اذهان عمومي نيست؟

وقتي از كاه كوه مي سازيم

جواد کریمی قدوسی سخناني را به وزير امور خارجه منتسب كرد و ادعا نمود فايل اين سخنان را ضبط شده در اختيار دارد؛ در ادامه تلاش برای اثبات صحت سخنان منتشرکرده درباره اظهارات منتسب به وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی، او با حضور در جایگاه خبرنگاران پارلمانی متن مکتوب پنج صفحه‌ای را توزیع کرد که به ادعای خودش این متن شامل اظهارات ظریف در همان جلسه است. او خبرنگاران را به محل دفتر کمیسیون امنیت ملی برای انتشار فایل صوتی و اثبات ادعایش برد که با در بسته کمیسیون روبرو شد و تلاش داشت که این کار را مجددا انجام دهد ولی این اقدام میسر نشد و در جلسه‌ای بدون حضور خبرنگاران و با حضور ۱۱ نماینده دیگر این فایل صوتی استعماع شد.

اخلاق در سياست جايگاهي دارد؟

به دنبال انتشار مصاحبه آقای کریمی قدوسی با برخی خبرگزاری ها و توزیع متنی مخدوش میان رسانه های کشور و انتساب سخنانی به وزیر محترم امور خارجه در جلسه مشترک شورای معاونین وزارت امور خارجه با اعضای محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در شامگاه دوشنبه مورخ ۲۸ آذر ماه، طبق گزارش ايسنا بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اظهارات آقای کریمی قدوسی نماینده محترم ‌مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: نامبرده از قضا در آن جلسه حضور نداشتند و نقل قول ایشان از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهر ه برداری های خاص تحریر و تنظیم شده است. قاسمی تاکید کرد: نقل قول های منتشره وارونه جلوه دادن واقعیات و اظهارات وزیر امور خارجه بوده و این ناراستی در بیان و نقل قول با راستی سخنان وزیر امور خارجه در تضاد کامل قرار دارد. چنین اقدامی ناروا و دور از شوون اخلاقی است که تمامی ما باید به آن متخلق و پایبند باشیم.

اين اقدامات غير اخلاقي

هنگامي كه وزير امور خارجه مسئله اي را رسانه اي نمي كند و نمايندگان را براي ارائه امور مربوطه امين مي انگارد؛ يعني آنكه عمومي شدن برخي مطالب ممكن است خطري جامعه و نظام جمهوري اسلامي را تهديد كند. حال اينكه هنگامي نماينده اي پاسخ هاي آقاي وزير را انعكاس دهد آن هم با رويكردي سياسي، نمي توان از امنيت در يك كشور دم بزنيم زيرا برخي با اقدامات ناآگاهانه اي و به منظور تخريب برحي چهره ها و يا تسويه حساب هاي سياسي كشور را به مخاطره مي اندارد. فارغ از ادعاهاي وزير امور خارجه چنان چه اين اقدامات ادامه داشته باشد، آيا سنگ روي سنگ بند خواهد آمد؟


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
خفه شو تابناک بیسواد
ذره ای به فکر منافع ملی بودی باید از این محرمانه های ننگین دولت به تنگ می امدی؟
دولت اهل مشورت با متخصصان نیست و این توهین به مردم است

تابناک وکیل الدوله بدبخت
fffffffffffffffffff
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
بنده اززحمات دکترظریف تقدیروتشکرمیکنم واین مطالب که برخی افرادعنوان می کنندازروی حسادت می باشد.به هیچ عنوان ازارزش کارایشان وتیم مذاکره کننده رئیس جمهوری ورهبرمعظم کم نمی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار