با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري دو طيف اصول گرا و اصلاح طلب در حال صف آرايي انتخاباتي هستند و هر يك گزينه هاي خود معرفي خواهند كرد. در گذشته خبر از اجماع اصلاح طلبان و تفرقه اصولگرايان در انتخابات آينده آمده بود ولي در حال حاضر گويا ورق برگشته است.
کد خبر: ۳۵۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 09 January 2017

به گزارش تابناك البرز؛ با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري دو طيف اصول گرا و اصلاح طلب در حال صف آرايي انتخاباتي هستند و هر يك گزينه هاي خود معرفي خواهند كرد. در گذشته خبر از اجماع اصلاح طلبان و تفرقه اصولگرايان در انتخابات آينده آمده بود ولي در حال حاضر گويا ورق برگشته است.

روحاني، نماينده اصلاح طلبان است
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری به یک گزینه واحد خواهند رسید گفت که نظر اکثریت اصلاح‌طلبان بر آقای روحانی است و فعلاً گزینه دیگری غیر از ایشان مطرح نیست. در حال حاضر سه نفر از اعضای فراکسیون امید عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان هستند و دو نفر دیگر از اعضای فراکسیون هم از قبل در آنجا عضویت داشتند. لذا دوستان به نمایندگی از ما در شورا حضور دارند، پس بدون شک فراکسیون امید هم درباره انتخابات ریاست جمهوری ورود خواهد کرد. به هر حال فراکسیون امید یک فراکسیون سیاسی است و قطعاً در مورد انتخابات ریاست جمهوری موضع‌گیری خواهد کرد. طبق ارزیابی‌های انجام شده دولت در مواردی مثل سیاست خارجی و کاهش نرخ تورم خوب عمل کرده است اما به هر حال ایراداتی هم وارد است؛ از جمله اینکه باید در بحث اقتصادی و افزایش رونق اقتصادی سازوکار مشخصی داشته باشد یا اینکه تعامل بیشتری با مجلس دهم صورت گیرد. به نظر می‌رسد دولت باید از فرصت روی کار آمدن مجلس دهم استفاه بیشتری می‌کرد. با اين حال نظر اکثریت اصلاح‌طلبان بر آقای روحانی است اما هنوز تا انتخابات زمان باقی مانده است.

اصولگرايان در انتظار سه ماه پاياني
محسن کوهکن ، نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، مشخص نشدن کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری در مقطع فعلی را موضوعی طبیعی خواند وي عنوان كرد كه .با توجه به تجارب انتخابات گذشته، گزینه های مطرح در سه ماه آخر انتخابات تعیین می شوند، که بر همین اساس در حال حاضر اصولگرایان در مرحله اجماع برای رسیدن به گزینه واحد هستند. تجربه انتخابات گذشته ریاست جمهوری در دوران آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی نشان می‌دهد که همه اتفاقات در سه ماهه آخر رخ می دهد، به طوری که اگر پنج ماه قبل از برگزاری انتخابات به این آقایان می‌گفتند قرار است رئیس‌جمهور شوند، باور نمی‌کردند، بر این اساس با توجه به فرآیند گذشته انتخابات مشخص نشدن کاندیدای اصولگرایان در انتخابات آینده موضوع غیر منتظره ای نیست و هنوز وقت داریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار