در پي اعتراضات معلمان به حقوق خود
طی یک سال گذشته، آموزش و پرورش حاشیه های زیادی را داشته است که یکی از مهمترین حاشیه های آن اعتراض معلمان به میزان حقوق و دستمزدهای خود بوده است.
کد خبر: ۳۵۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 09 January 2017



















به گزارش تابناك البرز؛ طی یک سال گذشته، آموزش و پرورش حاشیه های زیادی را داشته است که یکی از مهمترین حاشیه های آن اعتراض معلمان به میزان حقوق و دستمزدهای خود بوده است.  در همین راستا تجمع ها و اعتراض های مختلفی در سراسر کشور نسبت به میزان درآمد پایین معلم ها صورت گرفته است که این تجمعات کاملا سازماندهی شده انجام گرفته اند.

عدم مدیریت صحیح بر آموزش و پرورش استان ها موجبات نارضایتی معلمان را فراهم کرده و تا کنون دست به تجمع های زیادی زده اند؛ دلایل اصلی مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی هم عدم نظارت صحیح بوده است.

يكي از آن اعتراض ها، اعتراض هاي معلمان در فروردين 94 بود؛ درآن دوره و در تهران حدود 300 تا 400 معلم تجمع کننده در مقابل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران پلاکاردهایی چون «آیا نمایندگان مجلس نیز رتبه‌بندی می‌شوند؟»، « آقای روحانی کلید آموزش و پرورش پیدا نشد؟»، «معیشت همراه با منزلت»، «بهبود سطح معیشت معلمان حق مسلم است»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است»، «درد ما فقر نیست، فرق است»، نسبت به وضعیت معیشتی خود گلایه دارند.

اعتراض هاي جديد در سطح آموزشي
اما امروزه اخبار جديدي در سايت هاي خبري مخابره شد؛  جمعی از معلمان حق التدریسی از استان‌های مختلف کشور صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند. به گزارش ایسنا، این افراد با تجمع مقابل مجلس و در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار پیگیری وضعیت و تعیین تکلیف‌شان شدند و از نمایندگان درخواست داشتند تا به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی شود. همچنين به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این تجمع کنندگان خواهان رعایت عدالت در استخدام ها و همچنین تعیین تکلیف استخدامی خود شدند.

آنان همچنین خواستار رسیدگی سریع تر نمایندگان مجلس به لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز پرورشی غیردولتی اعاده شده از سوی شورای نگهبان شدند. تعداد این افراد بیش از 200 نفر است.

معلمان سياسي نيستند
شغل معلمي در همه ي دنيا از حساسيت بالايي برخوردار است؛ معلمان آينده ي كودكان و نوجوانان يك مملكت را در دست دارند كه با مديريت صحيح استعداد ها مي توانند آينده ي كشور را تعيين كنند.  معلمان پیاده نظام هیچ جناحی نیستند و اعتراضاتشان به طور کامل صنفی است و دولت اصولگرا یااصلاح طلب از این لحاظ برای آن ها تفاوتی ندارد، اگرچه همیشه برخورد دولت های اصلاح طلب با معلمان بهتر بوده است و اگر کاری هم نکرده اند حداقل صحبت های معلمان را شنیده اند. بر همين اساس معلمان همواره خواسته هاي روشن و شفافي داشتند و با طرح آن خواستار رسيدن به حقوق خود شدند اما گاهي براي رفع تكليف برخي دولت ها آنان را به منزله ي سياسي برداشت مي كنند تا از زير بار مسئوليت شانه خالي كنند. حال با تداوم اعتراضات معلمان مشخص نيست دولت تدبير با نزديك شدن به انتخابات چه رويكردي را در پيش خواهد گرفت!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار