چندي پيش عكس عده اي از افراد در فضاي رسانه اي منتشر شد كه شب را در گور به صبح مي رساندند. با انتشار اين عكس ها فضاي عمومي با التهاب روبهرو شد و همه به اين فكر افتادند كه دولت اميد كجاي كار است؟ شهرداري چه رفتاري انجام داده است و يا ساير ارگان ها در كجاي اين شهر حضور دارند كه عده اي بايد شب را اينگونه سپري كنند!
کد خبر: ۳۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 09 January 2017





























به گزارش تابناك البرز؛ چندي پيش عكس عده اي از افراد در فضاي رسانه اي منتشر شد كه شب را در گور به صبح مي رساندند. با انتشار اين عكس ها فضاي عمومي با التهاب روبهرو شد و همه به اين فكر افتادند كه دولت اميد كجاي كار است؟ شهرداري چه رفتاري انجام داده است و يا ساير ارگان ها در كجاي اين شهر حضور دارند كه عده اي بايد شب را اينگونه سپري كنند!

دولتمردان و گورخواب ها
در اين راستا وزیر بهداشت درباره گورخوابی افراد بی خانمان در حاشیه پایتخت به نقل از ايسنا، گفت: وقتی بحث گورخواب‌ها مطرح شد، گفتند این افراد معتاد متجاهر هستند؛ اما در عین حال این افراد ایرانی و انسان نیز هستند. متاسفانه ما نقش و سهم خودمان را در ایجاد این شرایط کمرنگ می‌بینیم و این انصاف نیست و اصلا از کجا معلوم این افراد به خاطر سوء مدیریت ما به این روز و حال نیفتاده باشند. هاشمی با اشاره به محدود بودن تعداد این نوع افراد در جامعه تصریح کرد: نهایتا آنها ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر هستند؛ آیا واقعا نمی‌توان این افراد را ساماندهی کرد! ولی متاسفانه می‌بینیم که هر کسی گناه این کار را به گردن دیگری می اندازد؛ و ما همچنان نشسته ایم و شهرداری و وزارت رفاه را مقصر می داند و وزارت رفاه گروه های دیگر را در حالی که اگر اجازه داده بودیم مردم این کار را به عهده بگیرند، تا به حال آن را حل کرده بودند.

اما   رئیس جمهور با اشاره  نامه‌ای که اصغر فرهادی در این زمینه به او نوشته بود تاکید کرد: چه کسی می تواند در جامعه بزرگی مثل ایران ببیند عده ای از هم نوعانش که آسیب اجتماعی دیدند شب بخاطر بی پناهی به قبر پناه ببرند. 

نسخه درمانی آقای روحانی نیز برای حل این معضل جالب است. ایشان برای حل مشکلات اصلی کشور همه را به وحدت و یکپارچگی دعوت می کند. این در حالی است که همگان انتظار داشتند دولت آقای روحانی در این فرصت چهار ساله، نه با نامه یک هنرمند، بلکه با رصد دقیق تحولات اجتماعی کشور درصدد بهبود شرایط اجتماعی بربیاید و در پایان چهار ساله گزارشی از عملکرد و میزان بهبودی شرایط ارائه کند.

در اين خصوص بلافاصله انگشت اتهام به سوی نیروی انتظامی نشانه رفت که چه نشسته‌ای که شهر را گند برداشته. برخی هم در گزارش‌ها و تحلیل‌های خود عنوان مي كنند كه نيروي انتظامی به جای برخورد با بدحجابی و کیف قاپان و اراذل و اوباش، فکری به حال معتادان و گور خواب ها که در جای جای شهر وول می‌خورند، بکند.

رفتار ضربتي با معضل گورخوابي
جالب آن كه به گزارش قانون؛ پس از انتشار گزارشی در روزنامه شهروند درباره گورخواب‌های شهرنصیر‌آباد شهرستان شهریار، مسئولان این شهرستان دریک طرح ضربتی با ضرب و شتم این کارتن‌خواب‌ها اقدام به بیرون  راندن آنها از این گورستان کردند. نکته جالب توجه اینجاست شهرباغستان که گورستان نصیرآباد در آن واقع شده است؛ دارای بیشترین کمپ‌های ترک اعتیاد در استان تهران است.

متاسفانه هميشه به جاي حل مشكل با رفتارهاي ضربتي صورت مسئله پاك شده است و برخي نيز با سو استفاده از اين فضا سياست را مقصر مي دانند و تحليل هاي سياسي بروز مي دهند حال آن كه اين گور خواب ها مي توانند محصول چندين سياست توامان باشند. كاش به جاي تحليل هاي سياسي يا رفتارهاي ضربتي فكر به حال گورخواب ها و تمامي بي خانمان ها كه امروزه با توجه به شرايط منفي فضاي اجتماعي خود به اين روز افتاده اند فكري شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار