در پي رحلت جانگداز بزرگ مرد تاريخ ايران
کد خبر: ۳۵۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 10 January 2017
به گزارش تابناك البرز؛ آيت الله هاشمي رفسنجاني بزرگ مرد تاريخ معاصر، در پي عارضه ي قلبي دار فاني را وداع گفت. او كه بي شك از تاثير گذارترين شخصيت هاي ايران معاصر بوده همچون وزنه اي قدرتمند در عرصه ي سياست نقش ايفا كرد. آيت الله هاشمي كه در دوران رياست جمهوري خود با شعار سازندگي پايه هاي اقتصادي ايران را قدرتمند كرد و به مرد بحران ها لقب گرفته ، او بنا به اعتقاد منتقدان قاعده ي بازي را بلد بود و تحسين همگان را برمي انگيخت. آيت الله هاشمي در تاريخ همواره جاودانه است.

هاشمي در سال هاي دور
علي اکبر هاشمی رفسنجانی در سوم شهریور ماه سال 1313ه.ش (برابر با 4 آگوست 1934) در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان و در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمد. در قم و پس از رحلت آیت الله بروجردی در سال 1340 تحت تاثیر امام خمینی (ره) به سیاست روی آورد و به مخالفت با حکومت  پهلوی پرداخت. با تبعید امام، نقش هاشمی در مبارزه با شاه و نمایندگی امام در داخل کشور پررنگ تر شد.

هاشمی در دوران پیش از انقلاب و در طول نهضت امام خمینی (ره) به صورت یک عضو فعال در صحنه حضور داشت و  در مجموع 7 بار و به مدت 4 سال و 5 ماه در زندان های رژیم پهلوی شکنجه و زندانی شد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای انقلاب در کنار افرادی نظیر شهیدبهشتی، شهیدمطهری، شهید باهنر و رهبر معظم انقلاب نقش مهمی ایفا کرد و در جریان اولین دور مجلس شورای اسلامی با انتخاب نمایندگان به عنوان رئیس مجلس برگزیده شد. وی همچنین از اعضای هیئت موسس حزب جمهوری اسلامی بود. سرپرستی وزارت کشور، امام جمعه موقت تهران، جانشین فرماندهی کل قوا، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان از جمله دیگر مسئولیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

آيت الله هاشمي در سال هاي اخير
آيت الله هاشمي در سال هاي اخير به عنوان پشتيباني براي منتقدان بود كه همواره به آزادي بيان معتقد بودند. او كه در سال هاي گذشته با پشتيباني از دولت اميد سبب شد مردم با اعتبار آيت الله به روحاني اعتماد كرده به طوري كه بخشي از راي آوري دولت حاضر را مديون آيت الله هاشمي مي توان دانست. آيت الله رفسنجاني در سال هاي اخير خود را به اصلاحات نزديك كرده و همراه با رئيس جمهور دولت اصلاحات و سيد حسن خميني نقش فعالي در جرگه ي اصلاح طلبي ايفا كردند. اصلاح طلبان كه در سال هاي اخير پشتيباني براي دست يابي به اهداف خود پيدا كرده بودند حال با از دست دادن اين وزنه ي قدرتمند سال هاي سختي انتظارشان را دارد. انتخابات 96 با حمايت آيت الله هاشمي از دولت تدبير به نفع روحاني رقم مي خورد حال با از دست دادن اين مرد قدرتمند منتقدان دولت عرصه ي بيشتري براي بروز و ظهور خواهند دريافت و روحاني و اصلاح طلبان روزهاي سختي را در مقابل خود خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
بعد از هاشمی کسی توان .جرات ویا مقابله با گروهای خودسر را ندارد .وایران یا بسمت کره شمالی دیگر خواهد. یا بسمت جنگ داخلی خواهد رفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار