اواسط مهر ماه امسال و در ششمین روز از ایام محرم، درست سه ماه قبل از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، «رستاخیز» در محل دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور احمدرضا درویش کارگردان و علی قائم مقامی (مدیر تولید) به نمایش درآمد.
کد خبر: ۳۵۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 10 January 2017

به گزارش تابناک : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از مشاهده فیلم «رستاخیز» گفته بود: این فیلم مشکل خاصی برای اکران عمومی نداشته و امیدوارم با تدبیر و راهنمایی‌های رئیس‌جمهور و درایت، قاطعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر چه زودتر، موانع اکران عمومی آن در داخل و خارج از کشور رفع شود.
در این دیدار هاشمی رفسنجانی، جاودانگی و ماندگاری آثار فاخر فرهنگی، هنری را امتیاز بزرگ این آثار نسبت به سایر اقدامات تبلیغی و فرهنگی در جامعه دانسته و خطاب به احمدرضا درویش، مطرح کرده بود: سوابق شما نشان می‌دهد که خالق آثار خوبی در عرصه هنر و فیلم‌سازی هستید.

او با تأکید بر اینکه هنرمندان متعهد با روح لطیف و ظرافت‌های هنرمندانه خود، در خدمت رشد، ترویج و تعالی فرهنگ، ادب و تاریخ کشور هستند، گفته بود: باید هنرمندان دلسوز، همواره مورد حمایت و قدردانی قرار گیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهتمام هنرمندان به موضوعات تاریخی، دینی، فرهنگی و ادبی را مستلزم انگیزه، هزینه، شکیبایی و صبر مضاعف دانسته بود.

قبل از نمایش فیلم، احمدرضا درویش و قائم مقامی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیداری کوتاه و صمیمی داشتند.

کارگردان فیلم «رستاخیز» در این دیدار، از نقش روشنگر، هنرشناسی و شخصیت دینی و فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تجلیل کرد.

وی با نقل خاطره‌ای از دیدار خود به اتفاق مرحوم زنده‌یاد سیف الله داد، کارگردان مطرح سینمای ایران با هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری‌اش یادآور شده بود: در آن ملاقات، با خصوصیات و روحیات باز، والا و ادیبانه جناب‌عالی در مواجهه با هنر و هنرمندان آشنا شدیم.

احمدرضا درویش خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفته بود: هنرمندان همواره از ارشادات و راهنمایی‌های شما در عرصه فرهنگ و هنر و مسائل دینی استفاده کرده‌اند و به همین دلیل نیز بسیار مایل بودیم فیلم رستاخیز در حضور جناب‌عالی به نمایش درآید.

وی همچنین گزارشی از فرایند چگونگی شروع به ساخت و تکمیل فیلم سینمایی «رستاخیز» را که نمایشگر بخشی از حماسه پرشور حسینی در کربلا و مصائب خاندان اهل بیت(ع) برای شیعیان و آزادگان در داخل و حتی خارج از کشور است، ارائه داد و گفته بود: متأسفیم که پس از گذشت سال‌ها، به رغم اخذ استفتائات و تأیید بسیاری از بزرگان و مراجع دینی، هنوز اکران عمومی فیلم مقدور نشده است.

در پایان این دیدار؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک جلد نهج‌البلاغه نفیس به احمدرضا درویش اهدا کرده بود



منبع : روزنو

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، هاشمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار