با صندوق بازنشستگی فولاد زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی شد.
کد خبر: ۳۵۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲ 11 January 2017
به گزارش تابناک : نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 22 دی) قوه مقننه، در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با تصویب ماده 13 این لایحه که درباره صندوق بازنشستگان فولاد بود با 161 رای موافق،42رای مخالف،6رای ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه بند ب ماده 13 طبق نظر کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن علنی حذف شد.

براساس بند «ج» این ماده، سازمان تأمین اجتماعی موظف شد طبق قانون مربوطه در طول برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به ترتیب زیر انجام دهد:

1- همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حسب نسبت اولین مستمری دریافتی با سقف پرداختی در زمان برقراری مستمری به طوری که مستمری هیچ بازنشسته‌ای کمتر از نسبت فوق‌الذکر نباشد.

2- ترمیم حداقل پرداختی بازنشستگان تا پایان سال دوم اجرای برنامه به میزان حداقل حقوق بازنشستگان کشوری

تبصره- مستمری بازنشستگان کمتر از سی روز به تناسب ترمیم خواهد شد.

در بند «د» نیز وزارت نیرو مطابق قانون مربوطه به نمایندگی از دولت مکلف شد تمامی کارکنان حاکمیتی شاغل در پستهای فشار قوی با اولویت کارورهای(اپراتورهای) پستهای فشار قوی برق (با عنایت به تخصص و حاکمیتی بودن شغل) را از حیث حقوق و مزایا و سایر امتیازات با کارکنان رسمی و پیمانی یکسان نماید.

وکلای ملت در بند «ه» مقرر کردند مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با تمامی وظایف، اختیارات، ‌تعهدات و دارایی‌ها- از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق- با حفظ هویت مستقل به وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی انتقال می‌یابد.

حداکثر طی مدت سه سال، کلیه تعهدات حال و آتی صندوق- به میزانی که براساس مطالعات (محاسبه بیمه‌ای برای تعیین ارزش فعلی تعهدات آتی) اکچوئری که حداکثر ظرف مدت سه‌ماه به تأیید سازمان حسابرسی کشور می‌رسد و مورد تأیید سازمان قرار می‌گیرد- با منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، اموال شرکتها، امتیازات، حقوق بهره‌برداری از معادن و حقوق مالی دولت و سایر منابع حسب مورد از طریق سازمان خصوصی‌سازی و خزانه‌داری کل پرداخت خواهد شد. میزان واگذاری‌ها هر ساله در بودجه‌های سالانه پادار خواهد گردید.



منبع : تسنیم
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، فولاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار