معاون رئیس‌جمهور آمریکا به فاصله یک هفته مانده به پایان کارش، بار دیگر به دفاع از توافق هسته‌ای پرداخت.
کد خبر: ۳۵۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 12 January 2017
به گزارش تابناک : «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا که کمتر از 10 روز دیگر این سمت را ترک می‌کند، چهارشنبه شب (به وقت واشنگتن) بار دیگر به دفاع از توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.

بایدن که در نشستی به میزبانی اندیشکده «کارنگی» صحبت می‌کرد، گفت: «چند دهه مخامصه و شاخ و شانه کشیدن نتوانست برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.»

وی افزود: «اما توانستیم با تحریم‌های بین‌المللی و دیپلماسی سرسختانه، این کار را انجام دهیم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران مبتنی بر اعتماد نیست، گفت این توافق با ایجاد «قرص و محکم‌ترین ساز و کارهای نظارتی تاریخ»، تمام مسیرهای دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود کرده است.

بایدن ادامه داد: «اگر اجرای کامل ادامه یابد، این توافق مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده و تهدید استفاده ایران از سلاح هسته‌ای علیه ما یا متحدانمان را رفع می‌کند.»

وی افزود: «و ما بدون آغاز یک جنگ فاجعه‌بار دیگر در خاورمیانه، به این دستاورد رسیدیم. زمانی که ما کار خود را آغاز کردیم، ایران در حال نزدیک شدن به ظرفیت سلاح هسته‌ای بود.»

بایدن سپس به بحث کره شمالی پرداخت و توان هسته‌ای این کشور را جدی‌ترین چالش پیش روی دولت جدید آمریکا دانست.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به دفاع از برجام پرداخت که «رکس تیلرسون» نامزد سمت وزارت خارجه دولت جدید این کشور روز چهارشنبه در اولین اظهار نظر رسمی‌اش در مورد برجام، گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قصد دارد این توافق را مورد بازبینی قرار دهد.



منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار