کد خبر: ۳۵۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 12 January 2017

تابناک / مجالس بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی از روزهای گذشته در مساجد واحدهای دانشگاهی، مساجد جامع، مصلاها، حسینیه‌ها و .... شهرهای کشور به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت دیگر نهادها و ارگان‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

در این مراسم شخصیت‌هایی نظیر روسای دانشگاه‌ها، امامان جمعه، مقامات لشکری فرماندار، شهردار، دیگر مسئولان و مدیران استانی و شهری، اقشار مردم و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

 

به گزارش آنا، به مناسبت گرامیداشت ارتحال ملکوتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم با شکوهی در مصلای میاندوآب برگزار شد.

در این مجلس ترحیم هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد میاندوآب همراه با سایر اقشار مردم، مسئولان و نهادهای دولتی در غم جانسوز ابر مرد سیاست و یار دیرین امام و رهبری در سوگ و ماتم نشستند.

امام جمعه میاندوآب با تبیین جایگاه والای آیت الله رفسنجانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، از وی به عنوان برجسته‌ترین شخص نظام در کنار رهبری در اعتلای اتحاد و همدلی یاد کردند.

حجت الاسلام حسن‌زاده افزود: آیت الله هاشمی با شصت سال خدمت و مجاهدت در قبل و بعد از انقلاب توانست در استبدادستیزی و استعمارستیزی یکی از استوانه‌های عظیم انقلاب به شمار آید و امروز فقدان این ابر مرد سیاست و دین داغ سنگینی بر دوش نظام، رهبری و ملت گذاشت.
به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از‌‌ ساعات اولیه انتشار خبر درگذشت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با برگزاری جلسه فوری و تشکیل ستاد به‌منظور بزرگداشت ارتحال ایشان، با چاپ بنر، تراکت، پوستر و نصب و توزیع آن در شهر، حضور فعالی در برپایی این مراسم در شهر و استان داشت.

این واحد دانشگاهی روز گذشته پس از تعطیلات دو روزه دانشگاه، مراسم بزرگداشتی با حضور کارکنان و قرائت زیارت پر فیض عاشورا، ارتحال یار دیرین امام (ره) را، گرامی داشت.

دکتر رضا دشتی رئیس دانشکده علوم انسانی واحد بوشهر که پس از قرائت زیارت عاشورا در بین کارکنان و استادان واحد بوشهر چند کلامی صحبت کرد، گفت: «آیت الله هاشمی سیاستمداری اعتدال گرا بود و به واقع این بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران و جهان، شرح جدا ناپذیری از انقلاب اسلامی ایران از آغاز تا به امروز بود.»

وی با بیان اینکه دغدغه‌های ایشان همواره اسلام، انقلاب اسلامی و اتحاد مردم ایران بود، اظهار کرد: «آیت الله هاشمی روشنفکری بود که با تصمیمات خود و شجاعت مثال زدنی می‌توان به عنوان یکی از حلقه‌های اتحاد نظام و مردم از او یاد کرد.»

به گزارش آنا، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، دکتر نوذر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به همراه معاونان، دانشگاهیان و عموم مردم در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه سخنران این مراسم نیز به بیان خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قبل و پس از انقلاب پرداخت.

به گزارش آنا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار آحاد مختلف مردم، مسئولان ادارات، روحانیون، استادان، کارکنان و دانشجویان در مصلای بزرگ حضرت امام(ره) رودبار برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام اسلامی‌نژاد رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بر شمردن ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول مبارزات قبل از انقلاب و دوران مسئولیت‌های خطیر ایشان در طول انقلاب پرداخت.

وی گفت: از صفات بارز این مبارز خستگی ناپذیر را در ابعاد علم، سعه صبر و سبقت در مبارزات و نظرات خاص امام (ره) که می فرمود: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است و مردان تاریخ نمی میرند و بیانات رهبر معظم انقلاب به این بزرگ مرد عرصه ها اشاره کرد.

در ادامه با مداحی مداح اهل بیت در فراق این یار دیرین امام(ره) و رهبری انقلاب به سوگواری پرداختند.

به گزارش آنا، به‌مناسبت گرامیداشت رحلت جانگداز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجلس بزرگداشتی با حضور جمعی از مدیران، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در محل نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی واحد رشت در این مراسم گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حق بزرگی بر گردن آحاد جامعه انقلابی ایران اسلامی دارد و در این راستا دانشگاهیان در تعریف این شخصیت برجسته بین‌المللی باید تلاش کنند.

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی افزود: آیت‌الله هاشمی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی یکی از چهره‌های ماندگار و خدوم انقلاب اسلامی است که نقش به‌سزایی در پیدایش انقلاب، تثبیت انقلاب و صدور انقلاب اسلامی داشته و ایشان همواره یار و یاور بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده که بعد از ارتحال ملکوتی ایشان همواره در کنار رهبر معظم انقلاب به عنوان مشاوری امین و نقشی اثزگذار ایفای وظیفه می‌کرد.

وی اظهار کرد: مراسم میلیونی تشییع پیکر پاک ایشان از سوی مردم ولایت‌مدار، خود پیام اتحاد و وحدت ملی با محوریت رهبر معظم انقلاب است. مردم بار دیگر ثابت کردند که همواره در کنار مسئولین نظام برای تداوم ارزش های انقلاب اسلامی، هیچگاه تردید نخواهند کرد.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی واحد رشت خاطرنشان کرد: پیام رهبر معظم انقلاب در ارتحال یار دیرین ایشان گویای این مدعی است که مصیبت فقدان ایشان به عنوان یکی از ستون‌های اصلی انقلاب همچنان در کشور باقی خواهد ماند.

قاسمی تاکید کرد: ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در همه حال رهرو راه این عزیز از دست رفته بوده و سعی خواهیم کرد که با پاسداشت علمی و عملی این بزرگوار در طریق وحدت ملی و تحت رهبری ولی امر مسلمین جهان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.

به گزارش خبرنگار آنا، در این مراسم شخصیت‌هایی همچون روسای دانشگاه‌ها، امامان جمعه، مقامات لشکری فرماندار، شهردار، دیگر مسئولان و مدیران استانی و شهری، اقشار مردم و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

مراسم بزرگداشت یاد و نام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان ختم قرآن هدیه به روح بلند آن فقید بزرگوار در واحد بین المللی جلفا برگزار شد.

همزمان با سومین روز ارتحال جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم ختم قرآن هدیه به روح بلند آن فقید بزرگوار با حضور رئیس، هیات رئیسه، کارکنان و جمعی از استادان و دانشجویان این واحد دانشگاهی در نمازخانه دانشگاه واحد بین المللی جلفا برگزار شد.

در این مراسم که با همکاری روابط عمومی، بسیج دانشجویی و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه برگزار شد حاضران با قرائت فاتحه و جزء خوانی یاد و نام هاشمی رفسنجانی پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی را گرامی داشته و در فراق آن عزیز ازدست رفته به سوگ نشستند.

قرائت آیاتی از سوی قاری کشوری و استاد فرزاد فرجی از استادان حق التدریس و قاری یونس حضرتی از کارکنان واحد جلفا بخش دیگری از این مراسم بود.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جلفا و همچنین پدر بزرگوار شهید علیرضا نقی‌پور از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس نیز از میهمانان مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحدبین المللی جلفا بود.


به گزارش آنا، مردم عزادار و قدر‌شناس شهرستان گناباد در مراسمی که به همت فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در محل مسجد و مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شد در غم ارتحال ملکوتی هاشمی برزگ به سوگ نشستند.

در این مراسم که با حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه گناباد، کاخک و خضری، روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه گناباد و بیدخت، هیات رئیسه، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گناباد، فرماندار، مسئولان و کارکنان ادارات و نهادهای دولتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نیروهای نظامی و انتظامی، اصناف و بازاریان برگزار می‌شد حجت الاسلام مدنی امام جمعه خضری با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم باشکوه از هاشمی رفسنجانی به عنوان یک عالم جلیل القدر و ربانی، یار دیرین امام و رهبری و مفسر قرآن، نام برد و به روح پر فتوح وی درود فرستاد.

مدنی پس از عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده هاشمی و مردم گناباد، به شخصیت مثال زدنی و خصوصیات بارز اخلاقی مرحوم هاشمی پرداخت.

وی هاشمی را فردی اگاه به مسایل زمان و مدیری توانمند در لحظه‌های حساس و پرفراز و نشیب دوران انقلاب و بازوی توانمند رهبری دانست و گفت: هاشمی متعلق به نظام است و دشمنان بدانند ملت ایران اجازه نخواهند داد با تظاهر به دوستی با هاشمی به اهداف هاشمی که‌‌ همان اعتدال و وحدت بود ضربه بزنند.

وی افزود: مردم هاشمی رفسنجانی را دوست داشته و دارند و خواهند داشت و این مهم و وفاداری را با حضور گسترده خود در مراسم تشییع نشان دادند.

مدنی با بیان اینکه بارز‌ترین ویژگی هاشمی استقامت و صبر توام با تلاش بود افزود: متاسفانه عده‌ای مطابق میل دشمن، می‌خواستند اتحاد بین مسئولان نظام را از بین ببرند و سعی در القای زاویه گرفتن هاشمی رفسنجانی از رهبری و نظام داشتند در صورتی که این دسیسه علیه انقلاب هیچ‌گاه به ثمر نرسید.

تلاوت قرآن، مرثیه سرایی و مداحی از دیگر برنامه‌های مراسم باشکوه گرامیداشت یاد و خاطره هاشمی رفسنجانی بود که اقشار مختلف مردم گناباد به آن پرداختند و در سوگ او گریستند.

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام (ره) و رهبری معظم، شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی، با همکاری دانشگاه ازاد اسلامی شهربابک و دیگر ادارات دولتی و با حضور همه مسئولان شهرستان و حضور بی‌نظیر مردم شهرستان شهربابک، در مسجد ولی عصر (عج) شهربابک برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان حضرت آیت الله هاشمی را شخصیتی کم نظیر در دنیا خواند واز خداوند برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان به ویژه خانواده مرحوم آیت الله هاشمی صبر جزیل را خواستار شد. در این مراسم مردم به قرائت فاتحه پرداختند.

به گزارش آنا، به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم، مراسم گرامیداشت ارتحال، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ حسین حق‌شناس یکی از مفاخر و روحانیون برجسته تنگستان و موسس دارالقرآن ابراهیم خلیل الله شهر اهرم در این مراسم، با برشمردن ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفنسجانی اظهار کرد: هاشمی یار دیرین امام، انقلاب و رهبری مبارزات خود را قبل از انقلاب با رژیم منحوس ستمشاهی آغاز و در این راه هرگز ترسی نداشت و برای زنده نگه داشتن اسلام از هیچ تلاش و کوششی دریغ نداشت و حتی از جان خود در این راه مایه گذاشته بود.

حق‌شناس با بیان گوشه‌ای از زندگی و خدمات هاشمی رفسنجانی در کشور تصریح کرد: هاشمی کسی بوده که مطیع امر امام (ره) و مشاوری امین برای رهبری، و دلسوز واقعی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی گفت: ملت مسلمان ایران هیچگاه زحمات این اسطوره ماندگارتاریخ خود را از یاد نخواهد برد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی در طول جنگ ایران و عراق به عنوان نماینده رهبر در شورای عالی دفاع عملاً فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را برعهده داشت که با درایتی که داشت در پایان جنگ تلاش فراوانی کرد.

این مراسم با استقبال پرشور آحاد مردم شهرستان تنگستان و با امام جمعه و فرماندار تنگستان و دیگر روسای ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار