یکی از وکلای مهدی هاشمی گفت: مهدی می‌گوید بدون بابا بیرون زندان بدتر و بی‌رحم‌تر است.
کد خبر: ۳۵۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 12 January 2017
به گزارش تابناک : وحید ابوالمعالی گفت: این چند روز، دائما برخی به شیطنت و عده‌ای از سر کم‌توجهی یا بی‌مهری میپرسند که  مرخصی مهدی(هاشمی) چه زمانی تمام می‌شود؟ نمی‌دانم چه بگویم، اما مهدی را که در آغوش گرفته بودم و هر دو می‌گریستیم، به من گفت؛ وحید دیگر دنیا برایم زندان شد. فرقی نمی‌کند کجا باشم. بدون بابا، بیرون، زندان بدتر و بی‌رحم‌تر است.
 
در روزهای پایانی سال 93 حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شد که بر اساس آن، مهدی هاشمی به حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. با اعتراض متهم به رای صادره، پرونده به شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب ارسال شد.

حکم دادگاه بدوی از سوی مرجع تجدیدنظر تایید شد و حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در این باره چنین گفت: بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی در جرائم موجب تعزیر هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد دادگاه برای هر یک از آن جرائم حداکثر مجازات مقرر را حکم می‌کند و هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم باشد مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به این که از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌نماید. در هر یک از موارد فوق فقط مجازات اشد قابل اجراء است و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجراء شود، مجازات اشد بعدی اجراء می‌گردد.

سخنگوی قوه قضائیه هم‌چنین تاکید کرد: سه جرم اختلاس، ارتشا و مسائل امنیتی برای مهدی هاشمی تائید شده اما در پرونده، 12 کیفرخواست وجود داشت که در تجدید نظر و ارائه کیفرخواست برخی از آنان در هم ادغام شد و در برخی موارد هاشمی از جرم تبرئه شد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در نهایت با توجه به همان ماده 134 اجرای حکم که اشد یکی از جرائم می‌باشد، 10 سال زندان برای مهدی هاشمی اجرا می‌شود.

متهم این پرونده در تاریخ ۱۸ مرداد ۹۴ برای اجرای حکم با همراهی برخی از اعضای خانواده راهی اوین شد.



منبع : ایسنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، هاشمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار