جگوار نسخهٔ بروز شدهٔ کوپهٔ اسپرت F تایپ خود را معرفی کرده است که مجهز به تکنولوژی‌های بیشتری شده، مدل‌های جدیدی برای آن ارائه شده و تغییراتی جزئی هم در طراحی بیرونی آن صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۵۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 13 January 2017
به گزارش تابناک : جگوار نسخهٔ بروز شدهٔ کوپهٔ اسپرت F تایپ خود را معرفی کرده است که مجهز به تکنولوژی‌های بیشتری شده، مدل‌های جدیدی برای آن ارائه شده و تغییراتی جزئی هم در طراحی بیرونی آن صورت گرفته است. طراحی F تایپ بسیار زیبا و چشم‌نواز بوده و با استقبال مثبت خریداران روبرو شده است بنابراین بدیهی است که جگوار در نسخهٔ بروز شده تغییرات چندانی در ظاهر آن اعمال نکند و ما دراین‌باره کاملاً به سازندهٔ بریتانیایی حق می‌دهیم.

به همین دلیل در F تایپ جدید فقط سپر جلو تغییر کرده و ورودی‌های هوای آن بزرگ‌تر شد تا هوای بیشتری را به موتور برساند. همچنین چراغ‌های جلو هم به نمونه‌های تمام LED تغییر یافته‌اند. بااین‌حال همین تغییرات اندک خصوصاً چراغ‌های LED جلو ظاهر این گربهٔ وحشی را جذاب‌تر از قبل کرده‌اند.

از سوی دیگر کابین خودرو نیز تغییراتی را تجربه کرده است. یکی از تغییرات داخلی برجستهٔ F تایپ جدید ارائهٔ یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید برای آن است که از طریق یک نمایشگر وضوح‌بالا ارائه شده و پاسخ‌دهی سریع‌تری نسبت به قبل دارد. همچنین برای این کوپهٔ بریتانیایی صندلی‌های جدید بسیار سبک‌وزنی ارائهٔ شده است که ارگونومی آن‌ها افزایش یافته، راحتی بیشتری دارند و بیش از 8 کیلوگرم سبک‌تر هستند. برای این صندلی‌ها هر دو آپشن گرم‌کن و سردکن هم در دسترس است.

از دیگر ویژگی‌های داخلی جدید F تایپ نیز می‌توان به تزئینات کرومی جدید، تریم آلومینیومی و رنگ‌های داخلی جدید ازجمله چرم قهوه‌ای روشن ارائه شده است. علاوه بر این، جگوار مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را هم به F تایپ اضافه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم کمک پارک نیمه‌خودکار اشاره کرد.

به مناسبت عرضهٔ نسخهٔ بروز شدهٔ F تایپ، جگوار همچنین یک نسخهٔ ویژه بنام 400 Sport Edition را برای آن ارائه کرده است که فقط به مدت یک سال و با مدل 2018 عرضه می‌شود. این مدل جدید و ویژه انحصاراً مجهز به نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ 3 لیتری V6 سوپرشارژ جگوار است که قدرت آن با 20 واحد افزایش به 400 اسب بخار رسیده است. این نمونه همچنین مجهز به شاسی بروز شده، ترمزهای عملکردی، سیستم تنظیم پویایی و مجموعه‌ای از رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی خاکستری خواهد بود.

علاوه بر این، F تایپ 400 Sport Edition با نسخهٔ ویژه‌ای از گیربکس هشت سرعتهٔ کوییک شیفت و یک دیفرانسیل لغزش محدود به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود. این مدل که با نشان 400 Sport زردرنگ روی سپرهای جلو و عقب و دوخت زردرنگ داخلی از دیگر مدل‌ها متمایز می‌شود، در هر دو نمونهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است.

یکی دیگر از مدل‌های جدید F تایپ نیز R-Dynamic نام دارد که با هر دو نسخهٔ 335 اسب بخاری و 375 اسب بخاری از پیشرانهٔ V6 سوپرشارژ عرضه می‌شود؛ اما بقیهٔ مدل‌های F تایپ ازلحاظ فنی نسبت به قبل بدون تغییر باقی‌مانده‌اند که این یعنی تمامی مدل‌های V6 را می‌توان به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک سفارش داد. البته نمونه‌های گیربکس دستی فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شوند.



همچنین مدل SVR که مجهز به پیشرانهٔ V8 با 570 اسب بخار قدرت بوده و بالاترین مدل خانوادهٔ F تایپ محسوب می‌شود نیز تنها به‌صورت چهارچرخ محرک قابل خریداری است. قیمت نسخهٔ پایهٔ F تایپ جدید در بریتانیا از 51,450 پوند آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای مدل پرچم‌دار SVR به 110 هزار پوند می‌رسد. فروش این خودرو از سه‌ماههٔ نخست سال جاری آغاز خواهد شد.

منبع:پدال
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، جگوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار