مدیرعامل ایرباس گفت: تحویل ایرباس 321، به آرزوی دیرینه من و همکارانم در شرکت ایرباس برای دیدن پرواز دوباره یک ایرباس نو در رنگ‌آمیزی ایران‌ ایر را جامه عمل پوشاند.
کد خبر: ۳۵۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 13 January 2017
به گزارش تابناک : فابریس برژیه در مراسم ورود نخستین ایرباس 321 به ناوگان ایران‌ایر افزود: هواپیمای ایرباس 321 تحویل ایرباس به ایران آرزوی دیرینه ما بودتلفیقی از پایین‌ترین هزینه ‌های عملیاتی و بالاترین استانداردهای راحتی مسافرتی است و در راستای توسعه پروازی، نمونه مناسبی برای توسعه مسیرهای پرحجم مسافری ایران‌ایر است.

مدیرعامل ایرباس گفت: مسیری که ما آن را طی کرده‌ایم سرآغازش دی‌ماه گذشته و در طول بازدید رئیس جمهور از شهر پاریس کلید خورد، زمانی که شرکت ‌های ایرباس و ایران‌ایر توافقی تاریخی را به دنبال برنامه جامع اقدام مشترک امضا کردند.

وی افزود: این شروعی برای یک سال دیپلماسی فعال همراه با تلاش‌ های عمیق فنی و بازرگانی بود.

مدیرعامل ایرباس گفت: ‌از دی‌ ماه پارسال ضمن درخواست و دریافت مجوزهای لازم از اداره کنترل دارایی‌های خارجی در چارچوب برجام توافق اولیه خود را نیز به قراردادی نهایی تبدیل و این هواپیما را برای  تحویل آماده کردیم. 

فابریس برژیه ادامه داد: ایران‌ایر به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت ‌های هواپیمایی این منطقه تاریخچه‌ای غرور‌آفرین دارد که به بیش از نیم‌قرن گذشته برمی‌گردد.

وی افزود: به همراه سازمان هواپیمایی ایران، ایران‌ایر با وجود چالش های مختلف در طول دو دهه گذشته کارنامه درخشان ایمنی و عملیاتی از خود برجای گذاشته است، اما از این‌پس ایران‌ایر می‌تواند با اعتمادبه‌نفس کامل شاهد عصری جدید در رشد و توسعه باشد.

مدیرعامل ایرباس گفت: در دی‌ماه توافقی جهت تحویل 100 فروند ایرباس نو به ایران‌ایر نهایی شد، ضمن اینکه این قرارداد یکی از مهم‌ترین قرارداد های تاریخ هواپیمایی تجاری محسوب می‌شود.

وی افزود: واضح است ایران‌ایر در حال گردآوری ناوگانی است که با آن تمام این فرصت‌ها را به دستاوردهای پایدار تجاری تبدیل کند. 

مدیرعامل ایرباس گفت: ایرباس 321 نمونه بسیار خوبی است که از یک سو برای توسعه مسیرهای پرحجم مسافری ایران مناسب است و از سوی دیگر تلفیقی از پایین‌ترین هزینه‌ عملیاتی و بالاترین استاندارد های راحتی مسافر است. 

وی افزود: این نوع هواپیما به عنوان بزرگترین هواپیمای تک‌راهروی ایرباس به هما کمک می‌کند تا پاسخگوی تقاضای در حال رشد سفر هوایی در داخل و خارج ایران باشد.

فابریس برژیه گفت: ایرباس 321 امروز نخستین هواپیما از سفارش برای 46 فروند هواپیمای تک‌راهرو است که ما در شرکت ایرباس در طول چند سال آینده تحویل هما خواهیم داد.

وی افزود: همچنین 38 فروند ایرباس 330 و 16 فروند ایرباس 350 نیز تحویل ایران‌ایر خواهیم داد.

مدیرعامل ایرباس گفت: ‌ناوگان ایران‌ایر نه تنها ضامن جایگاه پیشتاز این شرکت در صنعت هوانوردی غرب آسیا بلکه در صنعت دنیا خواهد بود.

وی افزود:‌ عصر جدید در صنعت هواپیمایی ایران یکی از پراهمیت‌ترین تحولات در صنعت ما طی سالیان دراز است و من مشتاقانه نظاره‌گر قدرتمندی روزافزون ایران‌ایر خواهم بود. 

فابریس برژیه در آغاز سخنان خود گفت:‌ نخست اجازه می‌خواهم مراتب تسلیت عمیق خود را به مقامات و مردم ایران به خاطر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عرض کنم.

وی افزود: مرحوم رفسنجانی خدمات شایانی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و باعث تأسف اینجانب است که امروز نمی‌توانیم در فضای شاد دور هم جمع شویم.



منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، ایرباس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار