غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران درست در کنار وزیر اقتصاد نشسته بود و ضمن تقدیر از تلاش‌های وی در مسیر محقق کردن خصوصی‌سازی واقعی اما از او کمک خواست و دو پرسش را مطرح کرد.
کد خبر: ۳۶۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 15 January 2017

به گزارش تابناک : شافعی علاوه بر این، ‌اما به دولت هشدار داد که آیا شرایط توسعه بازار بدهی‌ها را لحاظ می‌کنند یا نه و در این باره نیز ۳ پرسش از وزیر را مطرح کرد.

رییس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان گفت: در حال حاضر ۳ مساله عمده وجود دارد که بخش خصوصی می‌خواهد درباره آنها بحث شود. مهم‌ترین موضوع و مساله و معضل «تامین اعتبار» است که از دشواری‌های بزرگ است. او گفت آمارها نشان می‌دهد که ۸۹ درصد منابع مورد نیاز بنگاه‌ها در حال حاضر از طریق بانک‌ها تامین می‌شود و سایر انواع سازمان‌ها فقط ۱۱ درصد منابع مالی را تامین می‌کنند.

شافعی اضافه کرد آمار و ارقام منتشر شده از بودجه ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که توسعه بازار بدهی‌ها یکی از ابزارهای مهم تامین منابع مالی در سال‌های آتی خواهد بود. آنچه موجب نگرانی است حرکت کردن قطار تامین هزینه‌های جاری از طریق انتشار اوراق بدهی است و ما نگران هستیم که این پیامدهای بدی داشته باشد. علاوه بر این بخش خصوصی نگران است که توسعه بازار بدهی به جایی برسد که بخش خصوصی را از چرخه فعالیت‌های اقتصادی دور کند.

به گزارش ساعت ۲۴، رییس اتاق ایران از وزیر اقتصاد خواست در باره ۳ پرسش بخش خصوصی درباره توسعه بدهی پاسخ دهد. نخست اینکه آیا انتشار پرحجم انواع اوراق بدهی به عدم بازپرداخت سروقت سود و اصل بدهی‌ها منجر نخواهد شد؟ دومین پرسش این است که تا چه زمانی پرداخت بدهی‌های قبلی با انتشار مجدد اوراق انجام خواهد شد.

شافعی گفت: خصوصی‌سازی از سال ۱۳۸۰ تا امروز از ریل خارج شده و انحصارهای شبه‌دولتی جای انحصارهای دولتی را گرفته است. برنامه دولت برای بهبود روش‌های خصوصی‌سازی کدام است و آیا می‌توان امیدوار شد که قطار خصوصی‌سازی روی ریل واقعی قرار گیرد؟




منبع : ساعت 24

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار