مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: برای اجرای دو طرح فاضلاب شهری و شیرین سازی آب 250 میلیارد تومان منظور شده است.
کد خبر: ۳۶۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 15 January 2017
به گزارش تابناک یزد،علی اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب شهری به طور قابل توجه عقب مانده است ابراز امیدواری کرد: با تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد بتوان عقب ماندگی را به نحو مطلوب جبران کرد.
مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان یزد از کندی روند پیشرفت اجرای طرح فاضلاب شهری بافق ابراز ناخرسندی کرد و گفت: پیشرفت این طرح هم پس از گذشت چند سال به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب شهری بافق می تواند به عنوان یک منبع مطمئن برای صنعت و معدن این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد اظهار کرد:تصفیه خانه این پروژه با پیشرفت فیزیکی 2 درصدی و خط شبکه شهری نیز حدود 25 تا 30 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.
اسلامی افزود: در حالیکه انتظار می رفت هم اینک خط شبکه شهری پیشرفت 70 و تصفیه خانه طرح فاضلاب بافق پیشرفت 50 درصدی داشته باشد.
مدیرعامل اب و فاضلاب شهری استان یزد همچنیبن از تخصیص اعتبار پنج میلیارد تومانی برای توسعه و اصلاح شبکه آب شرب بافق نیز خبر داد و گفت: با این اعتبار توسعه انجام و شبکه فرسوده آب شهری بافق ترمیم خواهد شد.
وی با بیان اینکه تامین آب شرب مناسب برای شهروندان از اصلی ترین وطایف و ماموریت های آبفا است گفت:اعتبار تخصیص یافته در زمینه های توسعه و اصلاح شبکه، استاندارد سازی انشعابات،حفر چاه و احداث مخزن آب هزینه می شود.
اسلامی گفت: بافق از نظر آبی در وضعیت ضعیفی قرار دارد و برای تامین آب مورد نیاز باید اقدامات اساسی در این راستا انجام شود.
اسلامی با بیان اینکه بیش از 80 درصد آب مصرفی مشترکین به فاضلاب تبدیل می شود گفت: اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و بازگشت آن به چرخه مصرف برای صنعت و معدن از هدر رفت آب جلو گیری می کند.
مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب شهری استان یزد بیان داشت : مصرف آب در زمستان 50 درصد نسبت به تابستان در بافق کاهش دارد و این میزان در تابستان حدود 170 لیتر در ثانیه و در زمستان به 80لیتر بر ثانیه می رسد.
اسلامی گفت : با وجود اینکه دولت از نظر منابع مالی در مضیقه قرار دارد ولی در حوزه اب یکی از اولویت برنامه ششم و در بودجه سالانه اختصاص اعتبار برای این بخش است.
اجرای طرح انتقال و تصفیه فاضلاب شهری بافق بر اساس توافق نامه سال 92 بین شرکت سنگ آهن مرکزی و شرکت مهندسی آبفای کشور امضا شد که بر اساس این قرار داد، شرکت سنگ آهن با سرمایه گذاری100 میلیارد تومان و ایجاد تاسیسات، زمینه تصفیه فاضلاب شهری و نیز استفاده از آب استحصال شده را به میزان 70 تا 100 لیتر بر ثانیه، در صنعت و کارخانه های همجوار معدنی این مجتمع فراهم سازد.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت درفاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار