با وجود آغاز برنامه کاهش حضور نظامی روسیه در سوریه پس از برقراری آتش بس از 10 دی ماه، نظامیان و جنگ افزارهای روسی برای انجام عملیات ضدتروریستی همچنان در این کشور می مانند.
کد خبر: ۳۶۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 15 January 2017
به گزارش تابناک : پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه که در طول 14 ماه گذشته مرکز فرماندهی و انجام عملیات ضدتروریستی یگان هوافضای روسیه و همچنین پشتیبانی از کمک رسانی به مردم سوریه بوده، در قالب توافق دمشق و مسکو همچنان به صورت دائمی در اختیار نظامیان روسی است.
بنا به اعلام روز یکشنبه خبرگزاری اینترفکس به نقل از منابع روسیه با وجود اینکه حمیمیم امکان تامین نیازهای یگان ها و اجرای دستورهای عملیاتی را دارد، اما بازسازی و بهسازی باندهای پروازی و همچنین ایجاد ساختار کامل مرکز کنترل پرواز در دستور کار است تا فرود هواپیمای باری پهن پیکر آنتونوف 124 یا روسلان با توان حداکثر حمل 150 تن بار نیز فراهم شود.
افزون بر این پایگاه، مرکز تامین نیازهای فنی و تعمیرات یگان های دریایی روسیه در طرطوس واقع در سواحل دریای مدیترانه سوریه همچنان میزبان نظامیان روسی است.
روسیه همیشه یک ناوگروه پرقدرت در سواحل سوریه دارد که در عملیات ضدتروریستی نیز مشارکت دارند و اکنون نیز در چارچوب برنامه اعلام شده کاهش حضور نظامی، ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف، رزمناو اتمی پطر کبیر و چند ناو همراه دیگر دستور بازگشت از منطقه را دریافت کرده اند. 
همزمان نیز وزارت دفاع روسیه از بازگشت شش فروند بمب افکن سوخو 24 ام از پایگاه حمیمم در استان لاذقیه به این کشور خبر داده است.
روزنامه کامرسانت امروز در این باره نوشت: قرار است در چارچوب برنامه وزارت دفاع روسیه بیش از 30 فروند از این نوع بمب افکن که در سرکوب تروریست های ضدسوری نقش مهمی داشتند به روسیه منتقل شود.
پایگاه رادیو روسی اسپوتنیک نیز در باره ادامه همکاری های ضدتروریستی مسکو و دمشق نوشته است که 29 دسامبر 2016 (9دی) ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همزمان با پذیرش پیشنهاد سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور مبنی بر فراهم بودن شرایط کاهش حضور نظامی در سوریه اظهار کرد که مسکو از حمایت دمشق در مبارزه با تروریست ها دست برنخواهد داشت.
ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه هم 17 دی ماه اعلام کرد که سرکوب هوایی گروههای تروریستی ضدسوری همچنان ادامه خواهد یافت.
روسیه اکنون برای ادامه فعالیت ها در این زمینه و تامین امنیت بیشتر نیروهای خودی و سوری، فضای هوایی سوریه را به صورت یکپارچه زیر پوشش سامانه های پدافندی اس 300 و 400 قرار داده است. 
بنا به گزارش های انتشار یافته، واحدهای دریایی روسیه مستقر در سواحل سوریه نیز با گروه هوافضای روسی مستقر در پایگاه حمیمیم و مجموعه سامانه های پدافند ساحلی باستیون هماهنگی کامل دارند که بالاترین ضریب اطمینان عملیاتی پوشش دفاع هوایی را تامین می کنند. 
آتش بس در سوریه از 10 دی ماه با پشتیبانی روسیه، ایران و ترکیه بین نیروهای دولتی و گروههای مسلح مخالف برقرار شده است که شامل تروریست ها نمی شود و سرکوب آنها ادامه خواهد یافت.



منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، روسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار