رییس کمیسیون امور دفاعی سنای ایتالیا حمله سایبری "روسیه" را به سرورهای نیروی هوایی این کشور "ناموفق" خواند.
کد خبر: ۳۶۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 15 January 2017
به گزارش تابناک : ایتالیا بر این نظر است که هکرهایی که در ماه جولای 2016 به سرورهای نیروهای نظامی هوایی ایتالیا برای دسترسی به اطلاعات محرمانه جنگنده‌های سوپرجت آمریکایی مدل اف 35 حمله کرده بودند، با روسیه ارتباط دارند.
روزنامه لا ریپابلیکا چاپ ایتالیا این حمله سایبری را به گروه هکرهای « APT28» روسیه نسبت داده که پیشتر  متهم به شکستن قفل سیستم آژانس جهانی ضددوپینگ و همچنین نفوذ به شبکه داخلی حزب دموکرات آمریکا در کمپین انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هستند.
این روزنامه به نقل از رییس کمیسیون امور دفاعی سنای ایتالیا آورده است، این حمله سایبری ناموفق بوده و هکرها نتوانسته‌اند اطلاعات محرمانه را به دست آورند.
یکی از اعضای برجسته حزب حاکم دموکرات ایتالیا نیز گفته: "ما با خیال راحت تایید می‌کنیم که سیستم امنیت به خوبی عمل کرده و مانع از ورود هکرها شده است اما همین اقدام به ما گوشزد می‌کند که دلایلی برای نگرانی وجود دارد."
به گفته وی، هکرها تنها به لایه اول پست الکترونیکی دست پیدا کرده‌اند. به نظر روزنامه لاریپابلیکا حضور ایتالیا در ناتو و موقعیت نیروهای هوایی این کشور در پروژه آزمایش جنگنده اف 35 آمریکایی در کنار دسترسی ایتالیا به برخی منابع محرمانه فناوری‌های نوین، دلایل وقوع حمله سایبری بوده است.



منبع : اسپوتنیک
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، روسیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار