معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آبرسانی ۳۰۰۰ روستا با جمعیتی بالغ‌بر دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 16 January 2017

به گزارش تابناک : علی‌اصغر قانع با اشاره به اهمیت آبرسانی روستایی برای دولت یازدهم، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ به بخش دولت پیشنهاد خوبی برای آبرسانی روستایی شد و بر همین اساس نیز ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۶۰۰ روستا از تامین آب شرب بهداشتی بهره مند شدند، عنوان کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش آب شده است به طوری که در برنامه ششم توسعه نیز آب محور اصلی قرار گرفتنه است.

قانع با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بحران آب در کشور هر روز عمیق تر می شود، گفت: توجه ویژه دولت و اجرای برنامه هایی همچون طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی تاثیر زیادی در کاهش سرعت بحران آب در کشور دارد.

برای نخستین بار ردیف مالی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی و همچنین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی جهت آبرسانی روستایی اختصاص یافته است.

همچنین بر اساس بند ج تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۳۹۶ وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور و سازمان امور عشایر ایران مکلف است، علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ ۱۵۰ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند. صد در صد وجوه دریافتی تا سقف هفتصد میلیارد ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

اعتبار مذکور بر اساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکت‌های آب‌ و فاضلاب روستایی استان‌ها و یا سازمان امور عشلایر ایران هزینه شود. وجوه فوق شامل مالیات نمی‌شود.

همچنین در این لایحه فارغ از اعتبارات صندوق توسعه ملی، اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش روستایی در نظر گرفته شده که این نشان از توجه دولت به بخش روستایی است




منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار