مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به سکون هوا و پایداری جوی تا آخر هفته گفت: کیفیت هوای استان تهران، البرز، اراک، اصفهان و تبریز برای همه افراد ناسالم می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 16 January 2017

به گزارش تابناک : احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در ساعتهای گذشته بخشهایی از غرب، مرکز و شرق کشور را تحت تاثیر قرار داده بود تا اواخر وقت امروز دوشنبه در بخشهایی از مرکز، شرق و ارتفاعات جنوب شرق فعال خواهد بود و موجب بارشهای پراکنده باران و برف خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ این سامانه بارشی به‌تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و  در پی آن کاهش نسبی دما در نیمه شرقی کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به سکون نسبی هوا در کلانشهرهای صنعتی تصریح کرد: پایداری و سکون نسبی جوی موجب شد تا کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان به شرایط ناسالم برای گروههای حساس برسد.

وظیفه با بیان اینکه در  روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با سکون نسبی هوا را دارند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که طی 48 ساعت آینده کیفیت هوا در استانهای تهران، البرز، تبریز، اصفهان و اراک کاهش پیدا کند و شرایط برای گروههای حساس ناسالم شود.

وی افزود:  تداوم این کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور تا ظهر روز پنجشنبه نیز ادامه می‌یابد و شرایط در این بازه زمانی برای همه افراد ناسالم خواهد شد بنابراین توصه می‌شود که سالمندان، کودکان و گروههای حساس از تردد غیر ضروری در کلانشهرها و منطقه‌های پر تردد خودداری کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور دمای هوای تهران را 7 درجه بالای صفر دانست و اظهار کرد: ارومیه با 9 درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با 25 درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور محسوب می‌شوند.




منبع : تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار