یک پایگاه اینترنتی معتبر چند روز پیش اسناد جدید مبنی بر همکاری دانلد ترامپ و دولت روسیه منتشر کرد. بر طبق گزارش ۳۵ صفحه ای یکی از ماموران مخفی قدیمی بریتانیا، ترامپ برای سرکوب کردن مخالف داخلی خود از دولت روسیه کمک خواسته است.
کد خبر: ۳۶۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۴ 17 January 2017
با این حال قصد نداریم در مورد این ادعاهای تایید نشده صحبت کنیم اما آیا پای هک سرویس تلگرام در این پرونده در میان است؟

به گزارش کلیک، در این گزارش آمده است که سرویس امنیت ملی فدرال روسیه توانسته پیام رسان قدرتمند تلگرام را رمزگشایی کرده و از مراودات مخالفان ترامپ در داخل و خارج امریکا از این طریق با خبر شود و نتایج این اطلاعات مستقیما برای ترامپ ارسال شده است.

البته، این ادعا نگرانی هایی را در زمینه امنیت این نرم افزار پیام رسان ایجاد کرده است.
تلگرام در واکنش به این ادعاها و اخبار منتشره اعلام کرده که ادعای هک شدن تلگرام توسط FSB در این گزارش ” مضحک و غیر واقعی” است، و یا در بدترین حالت ممکن است این اتفاق سال ها قبل رخ داده باشد. مدیران این نرم افزار پیام رسان می گویند که این اتهام جدید احتمالاً به ماجرای مسدود کردن SMS توسط FSB در آوریل ۲۰۱۶ اشاره می کند که در آن فعالان روسی مورد هدف قرار گرفته بودند.

در اوایل سال گذشته، گزارشاتی منتشر شد که عوامل FSB درخواست های login ارسال شده کاربران توسط پیام کوتاه را مسدود کرده اند. سپس آنها از این درخواست ها برای هک اکانت های شخصی استفاده کرده اند. در واقع نمی توان گفت که این نرم افزار هک شده بود، زیرا FSB فقط کدهای ورود ارسال شده فعالان از طریق پیام های متنی را به دست آورده بود. نرم افزار تلگرام که توسط کارآفرین روسی پاول داروف ساخته شده، یک بستر محبوب برای فعالان سیاسی از جمله رهبران مخالفین روسیه به شمار می رود. دلیل هدف قرار گرفتن این نرم افزار توسط FSB در سال گذشته نیز همین محبوبیت است. به همین علت این نرم افزار به کاربران پیشنهاد می کند تا فرآیند تایید دو مرحله ای برای ورود به این نرم افزار را فعال کنند.

تلگرام وعده پیام رسانی امن را می دهد. این نرم افزار با عنوان یک نرم افزار رمزگذاری شده در بازار عرضه می شود، اما رمزگذاری یکپارچه و پیوسته آن فقط زمانی فعال می شود که کاربران قابلیت ” چت محرمانه” را اجرا کنند. در حال حاضر امنیت وعده داده شده تلگرام مکرراً مورد سوال قرار گرفته است.
این گزارش اگرچه تایید نشده اما تاکنون به طورکامل هم رد نشده است. مارکوس را، سخنگوی تلگرام گفته که احتمالاً این گزارش غیر واقعی است، در غیر اینصورت احتمال دارد به رویداد ماه آوریل اشاره کرده باشد. آیا گفته او راضی کننده است؟ نه زیاد. اما با در نظر گرفتن عدم اثبات این گزارش تاکنون، به هر حال ممکن است این گزارش صحیح نباشد. توصیه ما به کاربران تلگرام این است که حتماً تایید دو مرحله ای ورود را فعال کنند. اگر درستی این گزارش هک مشخص شود ما اطلاعات بیشتری به شما ارائه خواهیم کرد.
برچسب ها: تلگرام ، هک تلگرام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار