نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم درحال تحکیم روابط علنی و پنهانی خود با برخی کشورهای منطقه است.
کد خبر: ۳۶۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 17 January 2017
به گزارش تابناک : به نقل از رادیو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی دوشنبه شب خود در  کنست (پارلمان) به مناسبت مرگ شیمون پرز رئیس سابق این رژیم گفت: اسرائیل روابط علنی و مخفی خود با کشورهایی در منطقه را تحکیم می بخشد.

او افزود: همکاری منطهق در زمینه امنیت ممکن است به پیشرفت در روند صلح منجر شود اما در وهله اول، کشورهای عربی باید از تبلغیات تحریک آمیز علیه اسرائیل دست بردارند.

نتانیاهو تصریح کرد: "پرز اشاره کرد که عناصر میانه رو در جهان عرب از افراط گرایی اسلامی خسته شده‌اند و برای همکاری با اسرائیل تلاش کرده‌اند و این امر عملا در سالهای اخیر صورت می گیرد".

او گفت: ما بر این روابط با کشورهای مختلف در منطقه پافشاری می کنیم و در برخی موارد آن را پنهانی و در برخی اوقات کمی پنهان انجام می دهیم. دانش و فناوری و قدرت نوآوری پل واقعی برای دوستی است. این امر به طور قطع، پلی واقعی برای ائتلاف هایی برمبنای منافع مشترک است. تغییر زرگی که در منطقه روی می دهد، برپایه چنین روابطی است که می تواند همکاریهای منطقه ای در زمینه امنیت را ایجاد کند و اگر این همکاری پخته شده و قوام یابد، می تواند به پیشرفتی به سمت صلح منجر شود... امکان پیشرفتی تدریجی (در روابط) با کشورهای عربی به موازات پیشرفت (در روند سازش) با فلسطینی ها امروز بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

نتانیاهو در اشاره به اجلاس پاریس درباره روند سازش گفت: اما تنها چیز واضح این است که صلح را نمی توان با برگزاری اجلاس های بیهوده و دیکته های خارجی برقرار کرد بلکه این امر از طریق مذاکرات مستقیم بین دو طرف تحقق می یابد.




منبع : تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار