معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم از تکمیل فاز یک متروی قم در ۲ سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 17 January 2017
به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری‌قرآن صبح امروز در مراسم اتمام حفاری خط A مترو و کلنگ‌زنی خط B مترو قم با اشاره به اینکه این پروژه شروعی برای بهره‌گیری استان از سیستم‌های نوین حمل‌ونقل عمومی است، اظهار داشت: خط یک قطار شهری در سال 87 آغاز شده و در سال 88 دو مصوبه در شورای ترافیک خط دو و اجرای منوریل مصوب شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم بابیان اینکه از سال 92 با خرید دستگاه‌های لازم کار کلنگ زنی آغاز شد، افزود: 5 سال و 4 ماه حفاری خط مکانیزه به طول 10 کیلومتر به طول انجامید که متوسط روزانه 10 متر حفاری انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در محل میدان ولیعصر مراسم آغاز حفاری خط دو مترو قم در پردیسان انجام می‌شود، ادامه داد: فاینانسی برای واگن‌ها از کشور روسیه انجام می‌شود که واگن‌های مترو قم خط اعتباری تعریف‌شده است.

قاری‌قرآن به اعتبارات دولتی برای قطار شهری قم اشاره کرد و گفت: شهر قم در این زمینه کمترین عدد را به خود اختصاص داده است، البته منابع قطار شهری کفاف پروژه را نمی‌دهد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم بابیان اینکه در زمینهٔ مترو با قرارگاه خاتم اقداماتی برای اصلاح قرارداد صورت گرفته است، عنوان کرد: فاز اول پروژه مترو در 6 ایستگاه ظرف دو سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود که این مسئله منوط به تأمین واگن‌ها است.

وی درباره منوریل گفت: در این زمینه تا قبل از حرم مطهر این پروژه برای مسافر گیری انجام شود که در این زمینه باید مناطق مسافر خیز وهاب شمالی موردتوجه قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار