مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌شناسايي دانش آموزاني كه اعضاي خانواده معتاد دارند و پاكسازي محله هاي اطراف مدارس از جمله اقدامات پيشگيرانه و آموزشي است.
کد خبر: ۳۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 18 May 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر با حضور سيدحسين هاشمي،استاندار تهران و رييس شورا و عليرضا جزيني قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور و اعضاي شورا برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه محمدرضا آذرنيا،دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن ارايه گزارشي از عملكرد شورا در سال گذشته گفت:‌ موضوع اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر در صدر برنامه ريزي ها قرار دارد  و در اين مسير از ظرفيت بسيج و مبلغان استفاده شده است.

وي افزود:‌تشكيل مجمع خيرين مبارزه با اعتياد،استفاده از ظرفيت مساجد وساماندهي افراد معتاد و ولگرد از جمله اقدامات تاثيرگذار در سال گذشته است.

به گفته آذرنيا در سال 93 ميزان كشفيات مواد مخدر 17 درصد و ميزان دستگيري قاچاقچيان 26 درصد نسبت به سال 92 با افزايش رو به رو بوده است.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد:‌برنامه ريزي هاي فرهنگي در امر مبارزه با مواد مخدر،برگزاري جلسات مرتبط با كميسيون فروش و تعيين تكليف اموال مصادره شده از  دستگيرشدگان،برگزاري همايش صيانت از بهبوديافتگان و ايجاد اشتغال پايدار از جمله اقدامات شورا در سال گذشته است.

وي با اشاره به فعاليت سمن ها و تشكل هاي غيردولتي در عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت:‌در حال حاضر 54 سمن در اين بخش فعال هستند همچنين 102 سازمان مردم نهاد و 21 مركز نگهداري و كاهش آسيب در اين حوزه فعاليت دارند.

آذرنيا در ادامه نبود ساختار مناسب براي مبارزه با مواد مخدر و عدم وجود زيرساخت ها در دستگاه هاي اجرايي را از جمله چالش هاي پيش رو برشمرد.

وي به موضوع بازسازي مركز نگهداري معتادين شفق اشاره كرد و گفت:‌اين مركز با اعتبار 32 ميليارد ريال بازسازي شده است و اردوگاه فشافويه با ظرفيت حدود 10 هزار نفر پيشرفت فيزيكي داشته كه به زودي آغاز به كار مي كند.

آذرنيا در ادامه به برنامه هاي شورا در سال 94 اشاره كرد و گفت:‌رصد تحولات و تحركات مافياي مواد مخدر،ساماندهي نظام مصادره اموال قاچاقچيان، بهره برداري از اردوگاه فشافويه و شناسايي و پاكسازي مناطق آلوده از جمله اقدامات مهم شورا در سال جاري است.

در ادامه جلسه اعضا پيشنهادات خود را در زمينه بهبود فعاليت شورا عنوان كردند.

فرزاد هوشيار،معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بيان اينكه هر شب 3 هزار كارتن خواب از سطح شهر تهران جمع آوري مي شود گفت:‌90 درصد آنها از جمله معتادان متجاهر هستند.

وي گفت:‌معتادان جمع آوري شده در 20 مركز گرمخانه شهرداري نگهداري مي شوند.

هوشيار در ادامه از تكميل مركز نگهداري خيبر براي نگهداري معتادان در آينده نزديك خبر داد.

در اين جلسه اسفنديار چهاربند،مديركل آموزش و پرورش شهر تهران نيز با اشاره به برنامه ريزي هاي آموزش و پرورش در حوزه آگاه سازي و پيشگيري از مواد مخدر گفت:‌اين موضوع در 2 بخش مطرح است بخش اول آموزش معلمان و دبيران و بخش دوم آگاه سازي خود دانش آموزان است.

وي افزود:‌شناسايي دانش آموزاني كه اعضاي خانواده معتاد دارند و پاكسازي محله هاي اطراف مدارس از جمله اقدامات پيشگيرانه و آموزشي است.

چهاربند به موضوع برگزاري جشنواره ها و امور فرهنگي كه از سوي آموزش و پرورش براي جلوگيري از ورود دانش آموزان به پديده اعتياد برگزار مي شود اشاره كرد و گفت:‌براساس برآوردهاي انجام شده تعدادي از  دانش اموز در دوره متوسطه در تهران درگير اعتياد هستند و مناطقي از شهر تهران به عنوان مناطق آلوده تر از اين جهت شناسايي شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار