نایب رئیس اتاق بازرگانی قزوین:
نائب رئیس اتاق بازرگانی و صادرکننده نمونه استان قزوین گفت: ایجاد بندر خشک، بازنگری در فعالیت صندوق توصعه صادرات و توسعه شرکت های تخصصی مهمترین راهکار برای تقویت صادرات کشور است.
کد خبر: ۳۶۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مهدی بخشنده در هشتمین کارگروه توسعه صادرات استان قزوین که با حضور وزیر ارتباطات در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با فروپاشی توطئه ایران هراسی شاهد روان شدن صادرات هستیم و شاهد استقبال خوبی از سوی کشورها هستیم که جای خرسندی دارد.

وی بیان کرد: امروز کشورهای زیادی در اروپا و اسیا علاقمند خرید کالای کشاورزی و صنعتی از ایران هستند و قادریم به جز دلار با ارزهای دیگر هم کار کنیم که این ظرفیت باید بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

بخشنده تصریح کرد: با دیپلماسی خوب دولت امروز محصولات ایرانی خریداران زیادی پیدا کرده و با اعتمادسازی شاهد دیده شدن آثار رونق این بخش هستیم و می توانیم در کالاهای شاخص استان مانند خشکبار و کشمش بهتر از گذشته عمل کرده و محصولات خود را در بازارهای هدف ارائه کنیم.

این صادرکننده باتجربه استان یادآورشد: دیدگاهها در خارج از مرزها نسبت به ایران تغییر یافته و ما صادرکنندگان با جرات اذعان داریم که آثار برجام در حال عملیاتی شدن است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: انضباط اقتصادی دولت هم منجر به تحول خوبی در بانکداری شده و فعالان اقتصادی از این ظرفیت می توانند برای توسعه صادرات و کاهش هزینه های خود بهره مند شوند.

بخشنده اضافه کرد: قاچاق کالا بیشترین آسیب را به تولیدکننده و صادرکننده وارد می کند و در کنارآن شبه قاچاق که با کارتهای بازرگانی یکبار مصرف صورت می گیرد از چالش های دیگر این بخش است که از جناب آقای واعظی انتظار داریم این مشکلات در هیئت دولت مطرح شود.

وی بیان کرد: شاید ایران تنها کشوری است که سرمایه گذاری در بانک برایش سود آور است در حالی که در سایر نقاط جهان اینگونه به سرمایه های سرگردان سود نمی دهند تا تولید آسیب ببیند.

بخشنده اظهارداشت: وقتی سودهای ۱۸ و ۲۰ درصدی به سپرده می دهند برای تولیدکننده منطقی نیست با وامهای ۱۸ تا ۳۰  درصدی برای اشتغال و کارآفرینی اقدام کند و بهتر است سرمایه خود را بانک بگذارد و سود راحت و بدون زحمت بگیرد.

این صادرکننده پیش کسوت قزوین بیان کرد: در شرایط کنونی باید مجسمه بسیاری از تولیدکنندگان را به خاطر ریسک، جسارت، تعهد و دلسوزی برای اشتغال بسازند و در میادین شهرها نصب کنند تا همگان بدانند تولیدکننده سرباز واقعی در جبهه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره باید در اختیار کسانی باشد که در مسیر تولید واقعی گام برداشته اند در غیر این صورت فعالیت در تولید هیچ انگیزه ای نخواهد داشت.

بخشنده اظهارداشت: صندوق ضمانت صادرات دیگر هیچ نقشی ندارد که باید برای کارآمد شدن دوباره مورد بازنگری جدی قرار گیرد تا صادرکننده بتواند ازاین ظرفیت برای حل مشکلات خود استفاده کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی قزوین توسعه شرکت های تخصصی را در حوزه صادرات ضروری دانست و یادآورشد: راه اندازی شرکت های ای ام سی، تجهیز گمرکات کشور به امکانات به روز، تسریع درروند امور گمرکی و ایجاد بندر خشک و آزاد در قزوین بهترین راهکار برای توسعه صادرات است.

بخشنده همچنین اضافه کرد: فعال شدن رایزنان بازرگانی سفارت خانه ها و همکاری بیشتر با صادرکنندگان در کشورهای هدف از دیگر راهکارهایی است که می تواند به رونق اقتصادی و صادراتی کمک کند.

در ادامه محمد متین پور به نمایندگی از صادر کنندگان محصولات کشاورزی هم گفت: با تشکیل بورس کالای کشاورزی می توانیم به صادرات این بخش رونق بخشیم.

وی اضافه کرد: افزایش تعرفه محصولات کشاورزی در کشورهای هدف برای ایران موجب کاهش دایره رقابت شده و ما را از مسیر صادرات خارج می کند.

متین پور بیان کرد: با ساماندهی درست و اصولی صادرات می توان زمینه حمایت از تولیدکننده را بیشتر از گذشته فراهم کرد.

وی اظهارداشت: حضور در بورس های بین المللی و راه اندازی صندوقی در حمایت از صادرکننده و تولیدکنندگان و واریز یارانه ها به این صندوق می تواند زمینه پشتیبانی در این عرصه را فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار