نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبر داد:
نماینده مردم شهرستانهای بجنورد،جاجرم،گرمه،راز وجرگلان ،مانه وسملقان در مجلس شورای اسلامی گفت:۱۶ میلیارد ریال اعتبار سهم ورزش و جوانان در برنامه ششم توسعه است که این رقم می تواند کمک زیادی به مشکلات این حوزه کند.
کد خبر: ۳۶۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 21 January 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از فرمانداری گرمه علی قربانی با اشاره به بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس اشاره کرد و گفت:خوشبختانه تعامل خوبی در این برنامه بین مجلس و دولت شکل گرفته است
وی ادامه داد:با توجه به اینکه شیوه توزیع عوارض وصولی ارزش افزوده تا کنون ناکارامد بود در برنامه ششم تغییر یافت و پس از تصویب شورای نگهبان شیوه قبلی تغییر و به نسبت جمعیت بین شهرداریها و دهیاری ها توزیع خواهد شد.
علی قربانی گفت:با توجه به تمرکز ثروت در یکجا وبرخورداری کم استانها از این سهم در بررسی این برنامه و تصویب موضوع تمرکز زدایی امکانات نتایج خوبی گرفته شده است که امیدواریم با تایید شورای نگهبان اجرایی شود.
وی ادامه داد: با بررسی هایی که در مطالعات مرکز پژوهش های مجلس انجام شده 62 درصد کل نقدینگی کشور در تهران است و بقیه آن در استانها است.
قربانی حوزه دفاعی و امنیتی را در کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:خوشبختانه در این حوزه  موفقیت هایی زیادی تا کنون داشتیم و اعتبارات خوبی را در این حوزه پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه ضعف هایی هم در برخی حوزه ها از جمله حوزه آموزش پرورش،حوزه آموزش عالی و حوزه سیاسی در این برنامه وجود دارد ولی تلاش می کنیم تا مشکلات مرتفع شود.
علی قربانی افزود:در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شده است و برابر قانون برنامه مقرر شده است که از محل حذف یارانه افراد ثروتمند مقرری افراد تحت پوشش مذکور برابر یک پنجم حداقل حقوق سنواتی باشد و هرساله این سنوات افزایش یابد.
وی وضعیت فعلی بودجه که در آن از 370 هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور عنوان کرد وادامه داد: فقط 62 هزار میلیارد تومان آن صرف کارهای عمرانی می شود و بقیه صرف حقوق و امورات می شود.
قربانی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری را موضوع فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت:خوشبختانه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به بحث فرهنگی شده است که در دراز مدت نتایج خوبی خواهد داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار