تابناک مرکزی: عضو كميسون صنايع و معادن مجلس دهم با اشاره به نقش موثر سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي در زمينه رشد اشتغال جوانان بیان كرد: در برهه اي از زمان كه از نظر مالي وضعيت خوبي نداريم و ايجاد شغل و كار خيلي گران است مي توان در صنايع دستي با مبالغي چون ٢٠ ميليون تومان شغل ايجاد كرد
کد خبر: ۳۶۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 21 January 2017

به گزارش تابناك مركزی، محمد رضا منصوري نماينده مردم ساوه و زرنديه در جلسه شوراي اداري استان كه با حضور زهرا احمدي پور معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري برگزار شده با اشاره به حساسيت اين مسئوليت اظهار داشت: مسئوليت سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري بسيار سخت و حساس است چرا كه بايد سه سازمان جدا و از سه جنس متفاوت كه هركدام خود مي توانند يك سازمان باشند را اداره كرد.

منصوري با توجه به ظرفيت هاي ايران اسلامي در زمينه رشد در  ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري خاطر نشان كرد: حفاظت از منابع تاريخي، جلوگيري از حفاري غير مجاز، تقويت يگانه حفاظت از جمله كارهاي اساسي به حساب مي آيد كه ميتوان انتظار داشت در تحركات سازمان قرار بگيرد.

عضو كميسون صنايع و معادن مجلس دهم با اشاره به نقش موثر سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي در زمينه رشد اشتغال جوانان بیان كرد: در برهه اي از زمان كه از نظر مالي وضعيت خوبي نداريم و ايجاد شغل و كار خيلي گران است  مي توان در صنايع دستي با مبالغي چون ٢٠ ميليون تومان شغل ايجاد كرد در حاليكه در صنعت پتروشيمي بايد ميلياردها تومان سرمايه گذاري كرد كه لازمه انجام و اجراي آن انديشه خوب و مفيدی است كه مثمرثمر واقع شود.

منصوري با اشاره به از دست دادن صنايع دستي كه روزي برند و سرمايه كشور بودند عنوان كرد: مي توان با به كار گيري جوانان در جهت آموزش صنايع دستي و پرداخت ماهيانه ٤٠٠هزار تومان به عنوان بيمه كاري در مدت ٦ماه هم از بين رفتن صنايع دستي که روزي برند و افتخار ما بودند جلوگيري كرد هم ايجاد اشتغال نمود.

وي ادامه داد: اين بودجه را مي توان از محل هدفمند سازي يارانه ها تامين كرد و بعد از ٦ماه تعداد زيادي از جوانان و افراد توانمند را خواهيم داشت زيرا لازمه موفقيت توانمندي است و اين بسيار مفيد خواهد بود.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس دهم با اشاره به تخصيص یک ونیم ميليون دلار بودجه به اشتغال جوانان تصريح كرد: تكنولوژي گران است و ما نمي توانيم به سمت تكنولوژي كه هر ٥سال تغيير ميكند برويم و بايد برنامه دقيقي مبني بر توليد تكنولوژي داشته باشيم و تمام مشكلات اشتغال با اين بودجه حل نميشود.

نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس دهم با ابراز تاسف از وضعيت نامطلوب اثار تاريخي شهرستان ساوه و زرنديه بيان كرد: ساوه و زرنديه نيازمند نگاه دقيق تري هستند چرا كه امروز جايگاه واقعي خودشان را ندارند. آثارهاي زيادي از جمله مسجد جامع با قدمت ٣٠٠٠ساله با چند ميليارد قابل اصلاح و بازسازي در جهت جلوگيري از بين رفتن هستند كه به آنها توجه نمي شود.

منصوري در پايان گفت: تقاضاي من اين است كه دستور داير شدن نمايندگي ميراث فرهنگي در شهرستان زرنديه صادر شود.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار