شهردار مشهد در جلسه مشترک شورای عالی برنامه‌ریزی و تعالی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی:
ما باید موریانه‌ای را که به جان نظام مالی و اقتصادی ما افتاده است را شناسایی کنیم و مراقبت‌های ما باید ساختاری و نظام‌مند باشد.
کد خبر: ۳۶۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 21 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، شهردار مشهد در جلسه مشترک شورای عالی برنامه‌ریزی و تعالی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی که در تالار شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: برای نجات مملکت باید مقوله فرهنگی را بیشتر مدنظر قرار داد و برای رسیدن به مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی و... باید فرهنگ متناسب با آن را ایجاد کنیم.
سید صولت مرتضوی عنوان کرد: به جای اختصاص هزینه به فرهنگسراها، آن را به مساجد اختصاص دهیم تا در جهت فرهنگسازی تاثیرگذاری بیشتری به جا بگذارد.
وی بیان کرد: نگاه شهرداری و شواری اسلامی شهر مشهد در توسعه مساجد و تقویت بنیه آن در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است که ارزش افزوده بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
مرتضوی افزود: همچنین برای نجات مملکت، باید مقوله فرهنگی را بیشتر مدنظر قرار داد و برای رسیدن به مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی و... باید فرهنگ متناسب با آن را ایجاد کرد.
وی با اشاره به رویکرد مردم محوری در شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: امور فرهنگی اگر با رویکرد مردم محور انجام شود، سبب توفیقات می‌شود، اما اگر دولتی انجام شود، پیشرفتی در آن حاصل نخواهد شد.
شهردار مشهد ادامه داد: یکی از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی مقوله مبارزه با فساد و فساد ستیزی است که متاسفانه مغفول مانده است که فرایند سازی در مجموعه مدیریت شهری می‌تواند به این موضوع کمک کند.
مرتضوی تاکید کرد: باید ابلاغ ضوابط، مناقصات و افراد دست اندرکار در فهرست بها مورد بررسی جدی قرار بگیرند و گلوه‌گاه‌ها شناسایی شوند و باید به میزان فهرست بهای مناقصات پیمانها دقت شود.
وی در ادامه ضمن تشکر از شفاف سازی‌های صورت گرفته توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد، عنوان کرد: ما باید موریانه‌ای را که به جان نظام مالی و اقتصادی ما افتاده است را شناسایی کنیم و مراقبت‌های ما باید ساختاری و نظام‌مند باشد.
 
سایت مناقصات شهرداری مشهد، امکان نظارت بر کار پیمانکاران را فراهم می‌کند
 
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در این جلسه بیان کرد: معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد بر نظام مندی بر امور تلاش می‌کند و در راستای نظام‌مند کردن نظارتها، تا کنون 2500 پیمانکار در شهرداری مشهد رد صلاحیت شده‌اند.
موسی شربتدار ادامه داد: سایت مناقصات شهرداری مشهد، امکان نظارت بر کار پیمانکاران و انتخاب پیمانکاران را برای نخستین بار فراهم کرده است.
 
مشارکت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری به دو صورت خودکفا و حمایتی است
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در جلسه مشترک شورای عالی برنامه‌ریزی و تعالی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، در دو سطح در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام می‌کندکه سطح اول اقدامات کلیشه‌ای گذشته است که در طی دو دهه اخیر صورت گرفته که هزینه‌های هنگفتی را به خود اختصاص داده بود که فایده اساسی نیز نداشت که ما در کلیت نظام برنامه‌ریزی و بودجه معاونت، ادبیات آن را تغییر داده‌ایم.
جلیلی در ادامه اضافه کرد: در سطح کلان نیز برنامه‌ریزی با بهره‌وری بالاتر در حوزه برنامه‌ریزی مدنظر است که در این راستا کارگروه ویژه‌ای در معاونت فرهنگی شکل گرفت.
وی در ادامه عنوان کرد: ترویج در راستای فرهنگسازی سبک زندگی اسلامی با اولویت قناعت و ساده زیستی، ترویج و ارتقاء فرهنگ شهروندی در راستای کاهش هزینه‌های شهری و جلب مشارکت مردمی از جمله مواردی است که در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.
جلیلی یادآور شد: صدور مجوز احداث سالن‌های ورزشی سرپوشیده توسط بخش خصوصی و احداث و رهگیری 60 مرکز فرهنگی و مساجد و یا مجاور آن با اعتبار 60 میلیارد ریال از طریق مشارکت با مساجد که شهرداری 49 درصد از هزینه ساخت آن را پرداخت کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اعلام کرد: آموزش اقتصاد مقاومتی با 27 هزار مخاطب با اعتبار 189 میلیون تومان، آموزش‌های سبک زندگی با 8 هزار نفر با اعتبار 155 میلیون تومان، انجام 61 مصوبه با موضوع اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بوده است.
جلیلی تصریح کرد: همچنین مشارکت‌های این معاونت به دو صورت خودکفا و حمایتی بوده است.
به گفته مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اداری و مالی شهرداری مشهد در این جلسه، شفاف‌سازی و آسیب‌شناسی آخرین وضعیت برون‌سپاری فعالیت‌ها و خدمات، تدوین الزامات و اصلاح پیمانهای برون‌سپاری و تهیه و ابلاغ نظام نامه برون سپاری از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای نظام‌مندکردن فرایندهای برون سپاری حوزه معاونت اداری و مالی شهرداری بوده است.
مجتبی شاکری روش گفت: نظام‌مندکردن فرایندهای برون سپاری، دستیابی به صرفه جویی 6.4 درصد معادل حدود 90 میلیارد ریال از مجموع 1360 میلیارد ریال پیمان برون سپاری بررسی شده را به دنبال داشته است.
گزارش عملکرد اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی در حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص اصلاح شاخص‌ها و تبصره‌های تکلیفی بودجه سال 95 و اصلاح ساختار توسط این حوزه ارائه شد.
همچنین در این جلسه گزارش عملکرد اقدامات حوزه اداری و مالی شهرداری مشهد در حوزه اقتصاد مقاومتی سال 95 و دستاوردهای سالیانه مدیریت تدوین قراردادها توسط حوزه اداری و مالی شهرداری مشهد ارائه شد.
زهرا غلامی/پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار