گزارش تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز؛
جلسه ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز امروز یکشنبه 3بهمن ماه در غیاب حاجی زاده درساختمان شهرداری برگزار گردید.
کد خبر: ۳۶۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 22 January 2017

عدالت اجتماعی حلقه مفقودی
 
جعفری درنطق پیش ازدستور خود به اهداف انقلاب اسلامی مبنی عدالت خواهی اشاره کردو گفت:پس از37سال موضوع عدالت اجتماعی مورد اهتمام جدی قرارنگرفته وحلقه مفقودی است.

پروژه های ستاره دار در سایه
 
جعفری اذعان کرد،برخی از پروژه ها درسالهای قبل برحسب الویت ستاره دار شدند که مسیرگشایی یکی از این موارد است و علیرغم اینکه 300میلیارد تومان در بودجه بندی در این حوزه اختصاص داده شده است ،آقای شهردار اعتقادی برای مسیرگشایی ندارد.



نمی توانیم نظارت کنیم

وی تصریح کرد،اداره کل سلامت مورد نظارت قرار گرفت ولی رئیس شورا اجازه نداد گزارش آن ارائه شود.

 
گزارش بودجه حاکی از رکوددرشهرداری نیست
جعفری گفت:گزارشی که از بودجه ارائه شده است نشانی از رکود درشهرداری نیست و باید پروژه ها به خصوص مسیرگشایی ها باسرعت انجام شود.

امامزاده خودساخته معجزه گر

جعفری باکنایه گفت:امامزاده خودساخته معجزه نشان می دهد و شهرداری که شورا انتخاب کرده است طغیان روحی می‌کند و بالجبازی حقوق کارکنان را به پنجم ماه موکول می‌کند.
 
3تذکر که محدث در غیاب درسخوان قرائت کرد
 
شفاف سازی کنید
تذکر اسوتچی:علیرغم دیدگاه رئیس شورا وشهردار مبنی شفافیت درمسائل، پروژه مشارکتی آریانا شفاف سازی نمی شود.

لکه گیری
تذکر مدبر:خیابان های شهرداری پس ازبارندگی های اخیر به علت نمک پاشی تخریب شده است وباید برای رفاه حال رانندگان درلکه گیری آن تسریع شود.

زنگ خطرپلاسکوبرای تبریز
 شهین باهر به الزام رعایت بند14ماده 55 قانون شهرداری ها اشاره کرد و گفت:حادثه پلاسکو زنگ خطری است تا بدانیم چقدر آمادگی داریم؛ رفع خطر از بناهای شهر با استفاده ازنیروهای فنی آتش نشانی و نظام مهندسی میسرمی شود.
وی تدوین مقررات ملی حفظ جان انسان درمقابل آتش سوزی الزامی دانست وگفت،دادگستری باورودونظارت به موضوع آسانسور،باعث کاهش چشمگیرخسارت شده است.

الزام ورودشوراییان دربرنامه ششم
صادق نجفی بااشاره به اینکه اعضای شورا در موضوع قانون برنامه ششم وارد نشدنداظهارداشت،در ماده ۱۴۱ قانون برنامه ششم توسعه، اختیارات شورا و شهرداری ها تقلیل یافته و براساس بودجه سال آینده درآمدهای شهرداری به خزانه دولت می رود و پس از آن درآمدها به شهرداری ها داده می شود. وی اضافه کرد، اگر دست شهرداری در بودجه سال آینده باز نباشد با مشکلات عدیده مواجه می شویم.

شیاری : استاندار را دعوت کنید تا درباره وضعیت مالیات  شفاف سازی کند و  در این زمینه جلسه فوق العاده ای برگزار شود.
وی ادامه داد، استاندار به جلسه شورای شهر بیاید تا ما هم حرفمان را بگوییم و همچنین شهردار در مورد وضعیت سازمان ورزش و ... توضیح دهد.

مافیادرشهرداری
بابایی از مافیای قیمت گذاری درشهرداری هشدارداد وگفت،باید ازاین حرکت ها جلوگیری شود تاعدالت برقرار شود.

هیئت ارزیابی قیمت بایدازمتخصصین دادگستری باشد

شهین باهردرخصوص هیت ارزیابی قیمت اذعان داشت،چه دلیلی وجوددارد باروش ابداعی قانون رادورزد درحالی که قانون باصراحت مقرر کرده است موقع اعتراض مردم به قیمت گذاری باید کارشناس رسمی دادگستری وارد شود.

وی اضافه کرد ، ارزیابی قیمت باید دقیق باشد ودراین راستابیش از30نفرازکارکنان شهرداری که کارشناس رسمی دادگستری است می‌تواند گزینه مناسب برای انجام این مقوله باشد.

موافقان مخالف

فخر آذر: برخی افراد دربررسی لوایح به عنوان موافق سخن می گویند ولی رای نمی دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :