نماینده ممسنی گفت: بی عرضگی مسئولان ما از شهرستان تا کشوری باعث شده است روستایی که در سرچشمه آب قرار دارد از آب آشامیدنی محروم باشند. من تاکید می کنم به خصوص درفصل تابستان باید مشکل آب شرب مردم حل شود.
کد خبر: ۳۶۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 22 January 2017
تابناک فارس به نقل از شعار سال:گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان ممسنی با حضور مسعود گودرزی نماینده شهرستانهای ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این گردهمایی از ساعت ۹ صبح در سالن امیرکبیر شهر نورآباد آغاز گردید. در ابتدای این مراسم سید عبدالوهاب حسینی بخشدار مرکزی ممسنی ضمن خوش آمد به حاضرین در جلسه گفت: در بخش مرکزی دارای جمعیت بالغ بر 38 هزار نفری است که دارای ۵ دهستان و ۱۹۱ روستا می باشد و مهمترین معظل ما توزیع نامتوزان بودجه در بخش مرکزی است.

وی افزود: فهلیان، مورکی و مهرنجان بعنوان بزرگترین روستاهای بخش مرکزی از حداقل امکانات ورزشی محروم هستند. در حوزه مخابرات مشکل ارتباطات تلفن همراه و دریافت شبکه های تلویزیونی را داریم. روستاهای ما امکان دریافت اینترنت نسل سوم را ندارند و دسترسی آنها به اینترنت بسیار کند هست.

حسینی گفت: اغلب روستاهای بخش مرکزی بخاطر عدم دریافت شبکه های تلویزیونی به استفاده از ماهواره روی آوردند ما حتی در بخش مرکزی گیرنده دیجیتال قوی نداریم و اغلب با قطعی مواجه می شود. طی مکاتباتی با صداوسیما داشتیم درخواست کردیم یک نماینده از صداوسیما در شهر نورآباد مستقر شود برای رفع مشکلات گیرنده های تلویزیونی و حتی اعلام کردیم هزینه های اقامت و ... آنهارا متقبل می شویم ولی صداوسیما نپذیرفت.

در حوزه برق در شهر نورآباد مشکل خاصی نداریم اما در روستاها پایه های برق اغلب چوبی و فرسوده هستند که تعویض هر پایه برق حدود ۱٫۵ میلیون تومان هزینه دارد و در روستاها بخاطر وضعیت کوچه اغلب پایه های برق در وسط کوچه قرار گرفته است.

بخشدار مرکزی گفت: در حوزه گاز اگرچه کارهایی صورت گرفته اما حرکت در این حوزه لاک پشتی بوده است و نیاز به توجه بیشتر است. در این زمینه اعتماد مردم به ما از بین رفته است چراکه نتوانستیم به قولهایی که به مردم دادیم عمل کنیم. من معتقدم اگر پست بخشداری و دهیاری را از چارت سازمان حذف کنیم هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد چون بخشداری قدرت اجرایی لازم را ندارد. ما نمیتوانیم بدون توسل به سایر ادارات کاری برای مردم کنیم و از طرف خودمان برای رفع مشکل مردم قول دهیم.

محمودی دهیار روستای قلعه گر فهلیان به نمایندگی از دهیاران بخش مرکزی نیز گفت: مهمترین مشکل امروز شهرستان مدیریت کت وشلواری و پشت میز نشینی است و مسئولین هیچگونه رسیدگی به روستاها نمی کنند.

وی از نماینده شهرستان خواستار بازدید سرزده از ادارات شد و گفت: باید مشخص شود کدام مدیر در اداره مربوطه حضور دارد و در خدمت مردم است. مردم بخش مرکزی همواره از محرومیت ها رنج برده اند بیشتر مشکلات در حوزه کشاورزی و دامپروری و آبرسانی است، اینها دقیقا با اشتغال و درآمد زایی روستانشینان در ارتباط است. از طرفی خشک سالی های اخیر نیز بر این مشکلات افزوده است. در نتیجه فقر و محرومیت در روستاهای این بخش روز به روز پر رنگ تر می گردد.

محمودی گفت: لذا از نماینده شهرستان خواستار توجه ویژه به این بخش هستیم. راه ، ایجاد صنایع تبدیلی ، توسعه روستا از دیگر دغدغه ها است. متاسفانه عدم برنامه ریزی های مناسب عامل عقب ماندگی است. که نتیجه ی آن مهاجرت روستائیان به مراکز شهر است. حال باید در مقابل اقداماتی صورت گیرد شاید اولین گام ایجاد اشتغال زایی با استفاده از راه اندازی صنایع کوچک و زود بازده، ترویج و آموزش کشاورزی نوین ، ایجاد کارآفرینی و .. است همچنین باید شرایطی ایجاد شود که بتوان کشاورز محصولات خود را در شرایط مناسبی عرضه کند.

دهیار روستای قلعه گر فهلیان ادامه داد: مشکلات اصلی کشاورزان ممسنی مربوط به فروش محصولات است و متاسفانه در چند سال اخیر نیز به سمت تک محصولی حرکت کرده اند که کار را مشکل تر می کند.

وی ادامه داد: یکی از طرحهایی که می توان در ممسنی و بویژه منطقه جاوید اجرا کرد مساله گردشگری و روستاهای گردشگری است. خوشبختانه روستای علیشاهی و رودشیر این شرایط را دارند و روستاهای بسیار زیادی دیگری نیز هستند که پتانسل سرمایه گذاری را دارد.ایجاد امنیت و محیا کردن زیر ساخت ها می توانند کمک کننده در رویش صنعت گردشگری شود.

وی در ادامه خواستار بهبود وضعیت آبرسانی و تامین آب شرب شد و گفت: باید آبفا روستایی فکر اساسی در این زمینه کنند بسیاری از روستای بخش با این مشکل روبرو هستند هرچند که می دانیم برای این پروژه نیاز به اعتبارات کلان است.

گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم در این همایش گفت: من در روز اعطای اعتبار نامه هم به همه ی مسئولین گفتم تنها چیزی که بین من و شما ارتباط برقرار میکند کار و خدمت به مردم است رابطه دوستی وقومی شما به من جایگاهی ندارد.

وی در خصوص شوراها و دهیاری ها گفت: نقش این افراد بسیار مهم می باشد همینکه نقش آنها در قانون اساسی تعریف شده است نشان از اهمیت جایگاه شورا و دهیاری روستاها دارد. من از ده روز پیش درخواست تشکیل این جلسه را کردم و به همه ی شما اعلام کردم درخواستها، مشکلات و پیشنهادات مربوط به حوزه خود را مکتوب به ما ارائه دهید.

گودرزی خاطر نشان کرد: من از فرماندار خواستم از مدیران شهرستان برنامه و گزارش عملکرد بگیرد که تا کنون چکار کردند و در چه جایگاهی هستند و چه برنامه ای برای آینده دارند. من همینجا اعلام می کنم " نشنوم در این چهار سال کسی از روستا به من زنگ بزند و بگوید که مشکل دارم." باید مشکل مردم را حل کنید. ما حدود چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته است و مردم ما هنوز نیاز اولیه بهداشتی را از ما مطالبه میکنند که برای مسئولان خجالت آور است. نباید با دادن حداقل امکانات به مردم بر سر آنها منتی بگذارید.مردم ولی نعمت ما هستند. ما سطح ۱۰۰% امکانات را برای مردم میخواهیم نه حداقل را.

نماینده جوان شهرستانهای ممسنی و رستم در خصوص مشکل آنتن دهی و عدم دریافت شبکه های تلویزیونی در روستاهای شهرستان گفت: من به یکی از روستاها سفر کردم که اهالی روستا به من گفتند مسئولان مربوطه قصد دارند ماهواره های ما را جمع کنند و ما با این شرایط امکان دریافت شبکه های تلویزیونی را نداریم. من همانجا به آنها عرض کردم که اگر برای جمع آوری ماهواره شما آمدند بگوید ماهواره ما نشان بی عرضگی شماست که هنوز نتوانسته اید امکان دریافت شبکه های تلویزیونی را برای ما فراهم کنید.

گودرزی در خصوص مشکل آب روستاها نیز گفت:بی عرضگی مسئولان ما از شهرستان تا کشوری باعث شده است روستایی که در سرچشمه آب قرار دارد از آب آشامیدنی محروم باشند. من تاکید می کنم به خصوص درفصل تابستان باید مشکل آب شرب مردم حل شود. در این چهار سال تمام روستاهای ممسنی و رستم باید به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص گازرسانی نیز گفت: این موضوع در برنامه پنجم توسعه مشخص شده است و ما باید در طول این چهار سال تمام روستاهای واجد شرایط در شهرستانهای ممسنی و رستم را گاز دار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار