در گفت و گو با تابناک ؛
تابناک / 173 مین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر رشت در روز یکشنبه 3 بهمن ماه با حضور 15 عضو در محل ساختمان شورای شهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 23 January 2017
تابناک / 173 مین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر رشت در روز یکشنبه 3 بهمن ماه با حضور 15 عضو در محل ساختمان شورای شهر برگزار شد.
 
به گزارش تابناک گیلان، عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: در این جلسه مسائل مختلفی در دستور کار قرار گرفت که یکی از آن استیضاح دکتر ثابت قدم شهردار رشت بود و در این راستا سوالاتی که شهردار محترم در ده روز گذشته نسبت به مسائل مختلف پاسخ داده بودند، از تحقیق در پرداخت معوقات کارکنان شهرداری و گارگران زحمتکش، تا بهبود وضعیت آسفالت و جمع آوری نت شهر و بیمه کارکنان و کارگران شهرداری بود.
 
فاطمه شیرزاد گفت: پس از ارائه نطق برخی از اعضای محترم شورا ۶ طرح و لایحه نیز در صحن شورا اعلام وصول شد که از جمله آن؛ بودجه پیشنهادی سال 96 شهرداری و سازمان های تابعه آن بود که لایحه آن رسما همزمان با حضور شهردار محترم در صحن شورا تقدیم شد و اعضای شورا نیز جهت بررسی این لایحه، جلسات مختلف را تشکیل خواهند داد و در خصوص تمام موارد آن تصمیم گیری خواهند کرد تا ان شاالله یک بودجه واقعی را به تصویب برسانیم.
 
وی افزود: در حوزه طرح ها و لوایحی که امروز در دستور کار قرار گرفت، یک مورد ارزش پایه ی منطقه ایی شهر رشت در سال 96 بود که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش پیدا کرد و در صحن شورا مصوب شد. البته پس از آن که در کمیسیون برنامه و بودجه جلسات کارشناسی آن تشکیل شده بود.
 
شیرزاد گفت: همچنین لایحه دیگری که در صحن شورا مطرح شد لایحه آب نمای موزیکال سه بعدی بوستان ملت بود. البته با توجه به اینکه این لایحه یک بار مالی برای حوزه شهرداری داشت، و به علاوه اینکه تمام اعضای شورا تاکید دارند که تا پایان سال پروژه جدید تعریف نشود و به جای آن پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد، و همچنین بدهکاری ها و معوقات شهرداری پرداخت گردد، اجرای این پروژه ضروری به نظر نرسید و در نهایت مورد موافقت اعضا قرار نگرفت ؛ تاکید ما در این دوماه پایانی سال، پرداخت معوقات و حقوق کارکنان و کارگران زحمتکش شهرداری و ساماندهی مباحث بیمه ایی این عزیزان است و همچنین بهبود وضعیت آسفالت سطح شهر و بهبود چاله های شهری در مناطق پنج گانه.
 
عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: این مباحث مهم و همچنین موضوع جمع آوری نت شهرها در طرح سوال از شهردار محترم در ده روز گذشته نیز مطرح بود. و امروز نیز آقای دکتر ثابت قدم با حضور در صحن شورا مجددا دفاعیات خود را مطرح کردند و به این سوالات پاسخ دادند، و بعد از آن که موافقین و مخالفین صحبت های خود را ارائه کردند، استیضاح شهردار محترم به رای گذاشته شد که با 6 رای موافق، 7 رای مخالف، و 2 رای ممتنع این استیضاح رای نیاورد.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین این خبر را باید اعلام کنیم که ان شاالله حقوق آذر ماه پاکبانان عزیز منطقه 2 شهرداری در همین چند روز آینده پرداخت خواهد شد، و منابع آن در اختیار پیمانکار قرار گرفته است. و با این پرداخت کلیه حقوق آذر ماه همه پاکبانان و همینطور بیمه کارگران در حوزه رفت و روب و فضای سبز پرداخت خواهد شد.
 
شیرزاد در پایان گفت: درخصوص وضعیت تیم سپید رود و کمک یک میلیارد تومانی که هفته پیش به تصویب شورای شهر رسید، که پس از طی مراحل اداری آن به این تیم با ریشه تزریق خواهد شد و این نکته را نیز باید اشاره کنیم که تمام این کمک مالی به بازیکنان و اعضای کادر فنی بابت طلب های شان از باشگاه اختصاص خواهد یافت.
 
 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار