رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی فعالیت کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در این استان را موثر خواند و گفت: 22 هزار و 878 نفر به واسطه فعالیت این کارگروه ها در دولت تدبیر و امید صاحب شغل شدند.
کد خبر: ۳۶۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 23 January 2017

 تابناک آذربایجان غربی ٰ: جعفرصادق اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین فرصت روند اعطایی تسهیلات برای رونق تولید در این استان افزود: در این رابطه 634 درخواست در بخش صنعت و یک هزار و 48 درخواست در بخش کشاورزی ثبت شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 116 واحد جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده و در مجموع 140 میلیون و 651 هزار و 887 میلیون ریال تسهیلات در قالب 20 هزار و 332 مرتبه به متقاضیان پرداخته شده است.
اسکندری با اشاره به اینکه 55/67 درصد این تسهیلات بر اساس طرح کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شده است، گفت: این استان در این زمینه پرداخت تسهیلات بانکی رتبه 15 کشور را داراست.
وی با اشاره به مشکلات موجود جهت طرح در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در آذربایجان غربی افزود: تاکنون تعداد کثیری از واحدها به دلایل متعددی نظیر فقدان وثیقه، نداشتن توجیه اقتصادی و پرداخت تسهیلات از محل گردش حساب به جای رونق تولید در مکاتبه های متعدد از کارگروه درخواست مساعدت کرده است.
اسکندری اضافه کرد: با توجه به صراحت دستورالعمل در خصوص اختیار بانک در ارتباط با نوع وثیقه های مورد مطالبه و تشخیص توجیه فنی، مالی و اقتصادی واحد، باید در خصوص نحوه اقدام دبیرخانه تصمیم های مقتضی اتخاذ شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های درگیر با معضل رکود واحدهای تولیدی در کشور بوده با تلاش مستمر و بی وقفه مسئولان استانی به ویژه استاندار آذربایجان غربی، مشکل این واحدها در مسیر رفع قرار گرفته است.
تاکنون از حدود 900 واحد تولیدی راکد این استان بیش از 400 مورد به مدار تولید برگشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار